nu räcker det!

Jag har nu bestämt mig för att vara en snålis. Jag är sämst vad det gäller pengar och shoppar som en idiot. Jag tror verkligen att jag har mer pengar än vad jag har. Så därför har jag bestämt mig på att vara en riktigt snål tråkis ett tag. Bara riktigt nödvändig shopping som jag är helt säkert på att jag kommer använda. Baskläder, alltså. Måste bli någon ordning på min ekonomi nu. Usch, jag nästan skäms. Har alltid sagt att när man bor hemma, ska man inte kunna spendera massa då? Den enda tiden i livet man lever i lyx, kanske. Men nej! Jag tar tillbaka det. Mina pengar ska gå till roligare saker såsom resor, bil, mål med livet, lägenhet osv. Det är dags att jag växer upp och vaknar ur mitt rosa shoppingmoln nu. Faktiskt. Så, efter att jag har betalt mina skor, köpt lackleggings och några basplagg är det stopp. Jag får bara köpa någon som verkligen behövs, typ smink, brus, hårsaker, underkläder osv. Får inte köpa fler skor, jackor osv. Måste spara mig hur mycket det än lockar. Jag får däremot lägga pengar på solarium för det piggar upp allt. Någon gång i mitt liv hoppas jag på att jag blir ekonomiskt oberoende och kan shoppa vad som helst. Men tyvärr är jag inte Blondinbella och kan inte strö pengar runt mig som jag vore henne heller. Nu jävlar!

Har faktiskt några tips om man vill glömma shoppandet och göra annat ett tag. För det första ska man undvika att gå i affärer och sitta och glo på internet efter saker. Gå alltså inte in i affärer! Och sen kan man tänka att man ska jobba med andra saker såsom ens kropp? det man äter? Röra på sig för en finare figur nu innan studenten och bal. Äta ordentligt och försöka vänja kroppen vid rätt mat. Man kan också jobba massa på helger osv. för då hinner man inte shoppa och pengarna bara rullar in istället för bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback