irriterande

snälla. sluta gnälla om SD och hur dem är ett främlingsfientligt parti. det är vi, svenska folket, som har röstat in dem och det måste ju betyda något? jag tycker alla är jävligt egoistiska just nu, partier är beredda att gå ihop bara för att slippa SD. var finns demokratin i det liksom? Snacka om att skita i svenska folket och vad vi tycker och bara köra över oss. Varför ska man rösta och göra sin röst hörd i ett land som ändå bara skiter i folkets viljor? Tycker det är dags att partierna börjar tänka över varför vi röstade som vi gjorde detta året, istället för att lägga all energi på att prata om hur dåliga SD är. oh. Jag skäms också över att vara svensk, men inte av den anledningen som alla andra gör - att SD kom in i rikstaden. Nej, jag skäms för hur partierna beter sig och fullkomligt skiter i den demokratin sverige är så kända för att ha.

och där satte jag punkt för detta ämnet i min blogg. människor blir så upprörda och hysteriska för man säger vad man tycker. men goooo alla är som verkligen står upp för era åsikter och tankar - ni är grymma!

Kommentarer
sandra säger:

håller med dig till hundra!

2010-09-21 | 08:51:30
hahah säger:

E du kinkig för att du röstade på SD och nu insett att det är för jäves, dom får ingen makt ändå...



Läs på lite mer om demokrati och ALLA är vi INVANDRARE I DETTA LAND!! Alla från kungen till dina förfäder!!!



Ung V

2010-09-21 | 09:46:53
emelie. säger:

jag röstade på moderaterna, så nu vet du det! men bara för jag inte tycker likadant som alla andra blir jag inte helt hysterisk.

2010-09-21 | 10:44:53
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/
Kajsa Stiernström säger:

Så jävla rätt emelie! Håller med dig till 100%. Varför ska vi rösta om det ändå inte blir betyder något? Sjukt..

2010-09-21 | 11:00:19
Bloggadress: http://kajseli.blogg.se/
annsoo säger:

Håller med dig i allt du skriver. Men jag tror faktiskt att dom flesta partierna EGENTLIGEN håller med SD i deras invandringspolitik, bara att dom itne törs erkänna det.. för dom är fega och rädda för att bli anklagade rasister och att dom ska tappa massa röster pga det.

2010-09-21 | 11:38:28
Bloggadress: http://kiingwood.blogg.se/
annsoo säger:

rädda för att bli anklagade för att vara rasister*

ska det stå

2010-09-21 | 11:42:56
jaha säger:

Så du menar att Ohly oxo tycker det då....



SD är ju rasister..

2010-09-21 | 12:37:45
Alexandra säger:

Diggar detta inlägget kanonmycket! Skrev ett liknande häromdagen och damn vad skit jag har fått för det. Till och med en som tog bort mig som vän på Facebook. Folk blir som galna så fort man skriver något fördelaktigt om SD. Bara en sådan enkel sak som att vi måste acceptera att de faktiskt kom in i riksdagen. SD har kämpat i sjukt många år för att komma in i riksdagen och hur mycket folk än demonstrerar, ignorerar de och så vidare så kommer de inte avgå.

Det är slöseri med både tid och energi som kunde lagts på något annat. Nu kommer det diskuteras hur man ska stöta ut SD så mycket som möjligt istället för att fokusera på att bygga nya bostäder, skapa fler arbetstillfällen och bättre sjukvård.

Helt galet att folk ska bli så hysteriska på grund av detta. Det är inte precis som att det kommer börja skicka ut svenska medborgare med invandrarbakgrund bara för att de kommit in i riksdagen. Det har aldrig varit deras tanke ens från första början.

Och för alla som undrar, nej jag röstade INTE på SD!

2010-09-21 | 16:08:07
Bloggadress: http://alexandraringbom.blogspot.com
Anonym säger:

att säga att svenska folket har röstat in SD är helt fel, tänk på att det är 94% av befolkningen som INTE röstade på SD...

2010-09-21 | 21:19:29
Frida säger:

Jag tror på demokratin och därmed på att ett parti som blivit invalt i riksdagen av "svenska folket" automatisk har förtjänat sin plats där. Det betyder dock inte att jag själv hade valt att rösta på SD eller tycker att de hör hemma i riksdagen eller i svensk (nutida) politik överhuvudtaget.

Tyvärr har jag en bild av att en stor del av SD's röstare har fallit för den censur och stora uppmärksamhet som rått kring SD och deras kampanjer, vilket enligt mig inte är rätt grund för en röst i riksdagsvalet. Man kan ställa sig frågan om inte medias "bojkottning" av SD är en stor anledning till att valet slutade som det gjorde.

2010-09-21 | 22:21:49
Bloggadress: http://fridayallweek.blogg.se/
p säger:

"att säga att svenska folket har röstat in SD är helt fel, tänk på att det är 94% av befolkningen som INTE röstade på SD... "



så kan man ju inte säga.. klart att 4% låter mindre än 300 000 tusen röster?



2010-09-21 | 22:52:15
emelie. säger:

ja, men då är det i så fall 70 % av befolkningen som inte röstade på moderaterna?

2010-09-21 | 22:59:50
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/
paula säger:

Helt sjukt! varför låter ni inte alla tycka vad de vilL? DET är fan demokrati, annars kan man lika bra skita i att tycka vad man vill i det här landet. Sluta, vi lever inte i ett 1900-tals tyskland mer

2010-09-22 | 03:10:26
Bloggadress: http://paulanicolef.blogspot.com
Hur fan räknar du?? säger:

Postat av: emelie.



ja, men då är det i så fall 70 % av befolkningen som inte röstade på moderaterna?



Hur fan räknar du????

Har du klarat grundskolematten???

2010-09-22 | 10:41:25
emelie. säger:

100-6 % som SD fick = 94 % som en kommenterade ovan.

100-30 % som moderaterna fick (mer eller mindre) = 70 %



jag skrev aldrig att det VAR så. skrev att det i så fall, om man räknar som den som skrev längre upp gör är så, vilket jag tycker är fel.

2010-09-22 | 11:58:22
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/
Johan säger:

Om vi säger, för enkelhetens skull, att när alla rösterna är räknade så får Moderaterna prick 30 procent. Häng med i grundskolematematiken nu. 100 - 30 = 70 alltså borde 70 procent INTE röstat på moderaterna. Ok för dig där "hur fan räknar du??" ?

2010-09-22 | 11:59:15
Anonym säger:

och du vill då jämföra 70% som inte röstade på moderaterna med 94% som inte röstade på SD.....



2010-09-23 | 08:05:33
emelie. säger:

"vilket jag tycker är fel." om du kan läsa? :)

2010-09-23 | 11:25:23
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback