Mcfusk & co (?)

måste bara kommentera McDonald's hysterin. det första som slår mig när jag läser kommentarerna till denna artikeln är att folk gnäller på allt. verkligen allt. är hamburgaren 11 minuter gammal är det skitdåligt, får dem istället vänta 5 minuter på sin hamburgare och får den helt ny & fräsch, ja då är det fel för det är en snabbmat kedja osv osv. folk kommer alltid gnälla på stora varumärken. jag vill absolut inte försvara mcdonald's men ibland är det skitsvårt att veta vad som är rätt/fel & bara för en hamburgare legat 13 minuter i ett värmeskåp (3 min för mycket) är den inte gammal. det är ju vår policy & för företagets skull dem har satt 10 minuter som en tid, inte för att hamburgaren är gammal. men för folk som inte jobbar/jobbat på mcdonald's är det lätt att hitta fel & klaga på det mesta. men i verkligheten är det inte så jäkla lätt, mest det jag ville säga. testa göra samma tester på t ex sibylla som ligger mitt emot vår restaurang. kan slå vad om att man kommer hitta både det ena & andra. 

vill bara säga att det finns säkert idioter ute i arbetslivet (överallt) som inte följer regler, rutiner & policys, men man kan inte dra alla/ett helt företag över en kamm. ta hand om dem enskilda fuskarna istället för att smutsa ner ett helt varumärke. tycker jag.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback