tankar

jag har många gånger skrivit om att jag är orolig inför framtiden. inför vad det ska bli av mig. för vem jag ska bli och vad jag ska syssla med resten av mitt liv. jag har fortfarande absolut ingen aning vad jag vill göra. men försöker tänka att jag istället ska dagarna som dem kommer och alltid göra det mitt hjärta vill just nu.

det är ju tänkt att jag & mina tre bästa vänner ska flytta till göteborg efter sommaren. älskade göteborg. det är dock med blandade känslor jag flyttar dit. jag vill ju såklart inte flytta ifrån min älskling. kommer bli jättejobbigt & svårt. jag vet inte heller till 100% vad jag vill plugga ännu. vill plugga allt möjligt, i helt olika riktningar så måste ta mig samman och välja en riktning. men annars hade det varit enormt roligt att flytta från helsingborg för ett tag. bo med sina bästa vänner & få lite rätsida med framtiden. men om man ska plugga är det vääldigt mycket man måste tänka på. speciellt om man ska plugga i en annan stad, flytta hemifrån och klara sig på egen hand. helst av allt hade jag ju velat slippa lånen tillexempel. men då krävs ett jobb & ganska mycket slitande efter skolan och på helgerna för att få det att gå ihop. och resor, stora utgifter osv kan man hänga i julgranen tills man pluggat färdigt. iallafall om man inte bor hemma då, alltså. så just nu är mitt hjärta delat i olika "viljor". för något jag vill göra enormt mycket är att åka till Thailand & Asien i vinter. en riktigt långresa. helst flera månader! vill att det ska vara en resa jag planerar länge & ser fram emot som ändrar hela mig, som person.

så ena sidan av hjärtat vill till göteborg & plugga. men om jag inte vet vad jag vill plugga kanske man ska börja jobba heltid i göteborg istället? och försöka spara till den där resan i vinter. men om tjejerna då pluggar kommer dem ändå inte kunna åka. och vem ska jag då åka med? men vill egentligen få pluggandet avklarat & veta vilken rikning jag ska följa. men andra sidan av hjärtat vill jobba röven av sig vår & höst 2010. softa i sommar, jobba så lite som möjligt (beroende på vädret såklart) och sedan jobba massa i höst igen för att åka iväg hela vintern. sedan vill jag inte lämna patrik kvar här i helsingborg. jag förstår honom, han har inte samma mål och ambitioner att åka iväg & lämna denna lilla skithålan som jag har. men det kliar i mina fingrar & jag vill se platser, vara med om äventyr & nya saker. nu. jag är inte rädd att det kommer ta slut, absolut inte. bara för vi inte kommer kunna träffas på ett tag betyder det inte att man måste göra slut. tycker det är tråkigt när folk måste göra slut för sånna saker. visst, det blir jobbigt. men om allt det vi har pratat om betyder något (vilket jag vet att det gör) så kommer vi vara tillsammans länge till. men jag är inte redo för att skaffa lägenhet i helsingborg & börja bygga på mitt framtida liv ännu. inte han heller, tror jag. vi båda behöver få utvecklas & få våra drömmar att gå i uppfyllelse. när vi gjort det tror jag vi kommer bli ett perfekt par & redo för lägenhet, heltidsjobb & ett 24/7 liv tillsammans.

nåväl, jag antar att jag kommer komma på vad det är jag vill göra. blir nog lättare när sandra & julia kommer hem också. så vi alla fyra kan sätta och ned och verkligen diskutera allt. för/nackdelar, framtiden, allas åsikter och mål. och nu när jag tänker efter så är jag inte ett dugg orolig. det kommer bli hur bra som helst! det kan inte bli något annat med mina bästa vänner. bra, bättre bäst tillsammans. alltid plastic is fantastic. det enda som inte får hända är att jag i slutet av detta året fortfarande sliter kvar på mitt nuvarande jobb utan att ha kommit någonstans i livet. (inget illa menat mot mitt jobb alls. har bara inte det som drömyrke)

Kommentarer
Mia säger:

Isch, låter nästan som du kopierat mina tankar rakt av. Jobbigt att växa upp.

2010-03-04 | 21:28:29
Bloggadress: http://dinmia.blogg.se/
Mia säger:

Isch, låter nästan som du kopierat mina tankar rakt av. Jobbigt att växa upp.

2010-03-04 | 21:29:15
Bloggadress: http://dinmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback