komplikationer - det händer väl inte mig?

när jag gjorde mina silikonbröst tänkte jag aldrig på några komplikationer. sånt händer ju inte mig! och jag har ju så bra förutsättningar sade läkaren. & min bröst va ju okey innan operationen, dem kunde ju knappast bli värre då liksom? läste aldrig på om operationens komplikationer, om vad som kunde gå fel & hur det då får åtgärdas. jag skriver inte om detta för att ni ska tycka synd om mig. inte heller för att ni ska slänga in massa elaka kommentarer om att det är mitt eget fel osv. jag skriver detta endast för jag behöver få skriva av mig & för att visa att allting inte alltid blir som man tänker sig. behöver få det ur kroppen & slippa ha det inom mig för en stund.

dem senaste dagarna har jag mått skit. mycket är pgr av min operation. jag är så jäkla nöjd med reslutatet, dvs storlek, form, hårdhet, läkningsprocessen osv - på mitt ena bröst. på mitt andra bröst har jag nämligen fått en komplikation. vet knappt vad det är men misstänker att det är något som kallas "doubble bubble" dvs när ens egna bröstvävnad inte smälter ihop med inlägget & det bildas ett dubbelbröst under ens silikonbröst. det ser inte alls bra ut & jag gör nu allt jag kan för att få upp inlägget högre upp. under operationen gjorde läkaren en slags "ficka" under bröstet där inlägget skulle lägga sig för att detta bröstet hängde lite lite lite mer än mitt andra (har jag aldrig sett, dock) men misstänker nu att denna "fickan" blivit för stor och att inlägget sjunker ner i den. är så jävla ledsen över detta och hoppas det fixar till sig själv snart. väldigt snart. ibland känns det till och med som att jag ångrar allting. jag hoppas att min läkare ser detta problemet lika stort som jag gör & åtgärdar det gratis, om det nu skulle behövas. man ska alltid tänka på att det finns olika komplikationer när man gör ingrepp. råkar man ut för något kan det bli ett helvete. jag menar, hur kul är det att svara på frågan "är du nöjd?" just nu. men jag hoppas med hela mitt hjärta att det löser sig. håll en tumme eller två för mig så är ni bäst!

såja, nu har jag fått skriva av mig. skratta, tyck synd om mig, skämta, bli arga eller upprörda - i don't care.

Kommentarer
emelie säger:

hoppas verkligen det blir bra!

2010-03-28 | 20:57:14
Mia säger:

Åh, vad tråkigt :( Men det löser sig säkert. Man får ju hoppas att läkaren tar på sig att ordna det gratis i alla fall. Lycka till! :)

2010-03-28 | 22:21:39
Bloggadress: http://dinmia.blogg.se/
anna säger:

Tycker faktiskt synd om dig eftersom detta är något du verkligen vill ha och tycker om, och då ska se bra ut. Hoppas av hela mitt hjärta att läkaren fixar det (vilket jag faktiskt tror), viktigt att du verkligen framför till honom att DU mår dåligt av det och att det absolut inte känns ok.



Håller tummarna för dig snäckan! :)

2010-03-29 | 10:10:20
Bloggadress: http://anna.alskahelsingborg.se
johanna säger:

När min syster hade gjort sin Bröstförstoring så va hon inte riktgit nölg efter. så dom fixade hennes bröst helt gratis. Prata med din läkare så löser det sig säkert :)

2010-03-29 | 12:23:15
Bloggadress: http://yohannaholmer.blogg.se/
padde säger:

klart det kommer lösa sig, det vet jag om <3

2010-03-29 | 13:20:23
Anonym säger:

hoppas de fixar sig! förövrigt, bra blogg :)

2010-03-29 | 18:48:08
ella säger:

hoppas verkligen det löser sig, usch vad tråkigt! Jag opererade mig på samma ställe som dig vet inte vem du hade. Men jag blev missnöjd med storleken. För det första för att jag själv ville ha mindre men blev påproppsad större. Sen är dom olika stora eftersom han påstod att mina egna skillde sig i storlek och därför la in mer i det som va minst. Men nu är ju det större!. Visst väääldigt lite skillnad men det är ju man själv som ser det och det är ju jag som ska leva med det. Men jag blev väldigt dåligt bemött när jag framförde mina klagomål. Och dom erbjöd sig absolut inte att göra om det :( Riktigt trisst :(

2010-04-06 | 13:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback