26 februari

så, nu har jag fått i mig mat, kollat på solsidan & krängt chips med dipp som var nödvändigt för att denna fredag iallafall skulle börja & sluta bra.

åkte hemifrån vid 11-tiden med sikt mot Malmö. blev först god lunch & sedan massa shopping. bilder kommer! en snabb fika hann vi också med innan vi gick till bilen. innan vi satte bilen på parkeringen strulade den som fan. servostyrningen lade av, lampan att bilen inte laddades lös, några bromsar funkade inte, hela skiten kokade - ja allt var typ struligt. men vi parkerade den & tänkte att det säkert var bättre när vi kom tillbaks. bilen startade & vi körde iväg när vi shoppat färdigt. dock var bilen fortfarande cp fastän vi fyllt på med vatten osv. vi körde till närmsta macken (som vi precis hann till innan hela bilen kollapsade) och kollade vad felet var. bilen cpade ännu mer & till sist startade den inte ens. bara att ringa bärningskillar som fick komma & hjälpa oss. vi visste dock inte hur vi skulle göra. sätta bilen i malmö & få den lagat där & ta buss + tåg hem eller försöka få bilen bärgad hem till hbg med oss i fastän det var dyrt. efter många om och men och bogsering långt utanför malmö konstaterade vi att den smartaste idén var att bli bärgade hela vägen hem till hbg. så, 20:15 landade vi här hemma igen. stackars lilla Ronja (vår hund) som varit ensam så många timmar. men nu är vi iallafall hemma & även om jag höll på att börja böla ett tag kan jag nästan skratta åt allting nu. typiskt att sånt här händer alltså.. men jag tackar gud att det finns en del snälla människor fortfarande ute i världen. folk som tänker på andra & hjälper folk som har hamnat i trubbel och behöver hjälp. tack tack tack!


jag var glad innan vi upptäckte att vi inte kom hem iallfall . .


var soligt en stund idag & självklart åker solbrillorna på då!
(hur nördig jag nu än ser ut)

Kommentarer
Elin säger:

Coola zebrabågar! :)

2010-02-28 | 14:38:34
Bloggadress: http://elinberglunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback