morgontankar

vaknade för en halvtimme sedan. mitt dygn är helt omställt - på rätt sätt denna gången. lägger mig runt 23 helt sjukt trött & vaknar 8-9 helt utvilad. nice! dock är det dags att vända om dygnen lite nu, kvällsjobb som gäller i veckan. men idag är jag ledig & dagen i ära ska spenderas med först fie @ mezo & sedan pojkvännen ikväll.

är i en fas då allting känns stressigt just nu. igen. lovade mig själv att ta tag i körkortet nu när tjejerna var borta. det måste ske! ska ta mig ut i förrådet & hämta mina teoriböcker & börja redan idag. tror jag. när man lovar sig för mycket saker på en gång och allting rasar samtidigt, känner iallafall jag mig stressad. körkortet, matvanor, motion, saker som man ska göra, saker man inte bör göra, val i livet, sparande till massa saker man vill göra, småsaker som aldrig blir gjorda som måste göras, ärenden osv osv. jag är en tjej som alltid har ställt väldigt höga krav på mig själv, aldrig varit nöjd med det nästa bästa (betyget, reslutatet, kläderna) osv. men efter studenten känns det som allting bara lades åt sidan. jag gjorde allting så som jag inte skulle gjort det. men i min lilla hjärna kan jag inte få in allt jag vill göra, allt jag vill ha kvar i livet - samtidigt som jag gör precis det jag vill. det är en omöjlighet! resandet känns fortfarande som det som lockar mest. men sedan vill jag självklart utbilda mig & bli något också. idag är det en tänkar-dag.

nu är det dags att plocka fram citatet från min tatuering på ryggen & använda sig av det, kanske?

jag skall finna vägen eller skapa den.
Viam inveniam aut faciam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback