svar

Nicole

Har absolut ingenting att göra med BUS haha, men vad tjänar du på mc donalds? Asså i timlön om du har det? Och vad är OBn osv? Är det så dåligt som alla säger eller är det helt okej?
Svara gärna men du behöver absolut inte :)

klart jag kan svara på det! jag tjänar 101 kr i timmen & snart 103, tror jag (ska bli handledare) eftersom jag har jobbat på mcdonald's i över 3 år & är under 20. hade man varit i min ålder & inte jobbat 3 år tjänar man 86 kr i timmen. så fort man fyller 20 har man 101 oavsett hur länge man har jobbat. och vad det gäller obn så ska jag vara ärlig & säga att jag inte någon alls koll egentligen. vet att det finns 2 ob-tillägg. ob 1 gället kvällar och är på 15 kr (tror jag) och ob 2 som är mellan 01-06 (tror jag) är på cirka 30 kr (tror jag, haha). det är avtal via restaurangfacket så är du nyfiken kan du kolla in på deras hemsida. jag tycker inte lönen är alls bra, men det funkar ändå. jag tjänar ju iallafall något. sen att man borde få mer pengar för allt slit är ju en annan sak. men jag är ändå nöjd.

hoppas du fick svar på dina frågor även om jag inte har full koll! :)

 


Kommentarer
Nicole säger:

Tack för svaret! Jag har jobbat på burger king innan när jag var 17 år, (Är 20 nu) Då var lönen skit rent ut sagt, fick 75 kr i timmen och 16 kr ob. Så ville mest veta vad man hade tjänat nu i 20års åldern. :) Men 101 kr i timmen är ju helt okej, dock inte obn, men vad ska man göra ? man behöver ju ett jobb för att klara sig :)

2010-04-09 | 12:59:02
johanna säger:

håller med ovanstående, att lönen inte är att hurra för! jag har jobbat extra i bowlinghallen sen jag va sjutton (är 20 nu) och idag tjänar jag 104 kr/h + 18 kr OB tror jag. alltså, det är inte mycket men man får ändå tänka på allt man får med. oftast är personal inom restaurangbranschen supertrevliga! jag har iaf haft turen att få bara UNDERBARA kollegor, vilket gör att lönen inte spelar så stor roll. man liksom nästan längtar lite tills man ska jobba. sen så är det ju oftast så att man får förmåner så som ÄTA HUR MYCKET MAN VILL PÅ ARBETSTID hahaha, gå runt o småäta ;) o när man kommer dit på sin fritid (dvs utanför arbetstid) så brukar man få food&dricka antingen gratis eller rabatterad. så man ska inte bara låta lönen prata :) det kommer tillbaka till en på ett o annat vis ändå! :D

2010-04-09 | 13:35:42
Bloggadress: http://johannadahlgren.blogg.se/
Sandra säger:

Hejsan! Läser din blogg alltid och tycker att den är lika rolig och intressant varje gång! Jag har en fråga och det är att jag har för mig att du har en/flera tatueringar? Vilken var din första, och vad tycker du att man ska tänka på inför sin första tatuering? Tycker du att det är viktigt att man har ett budskap bakom varje tatuering eller är det ok om man bara tycker det är fint? Hade varit roligt att höra dina tankar om detta.:) Tack för en bra blogg Kram. :)

2010-04-11 | 18:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback