LANDET LAGOM.

I mina ögon är Sverige "landet lagom". Det är inte för litet, inte för stort. Tänk att bo i typ Brasilien, Australien osv. Sverige är lagom även om vi kan tycka att det är litet ibland. Men till er som tycker det är litet, har ni någon gång varit ovanför Stockholm ens? Det finns mycket att se, mycket att besöka och uppleva i vårt land om man bara vill. Dock vill vi hela tiden rymma härifrån, till större vidder, annan kultur och annat klimat. Vi vill rymma från landet lagom. Senast igår sa jag att jag ville härifrån, då till Thai. Var tillochmed på Resia och kollade upp priser osv. Jag vill rymma för ett slag, men inte rymma hela livet. Sverige är mitt hem, min trygghet och faktiskt ett väldigt bra land. Dock kan det kännas tungt när man bor i Helsingborg där alla tror dem känner alla och Tempel, Tivoli och SWEA är dem största uteställena. Men jag trivs! Att få åka utomlands och uppleva sånt vi inte har här i Sverige är bara ett extra plus, något jag unnar mig i livet. Jag vet inte om jag skulle kunna tänka mig att flytta från Sverige förevigt.. Skulle man kunna få ta med sig familj, släkt, vänner & pojkvän så sure, då kan jag dra ikväll! Men det är väl det som är lite poängen med att resa, få resa ifrån det man vill slippa. Jag älskar att resa och kommer alltid att göra det men att bo i Sverige vill jag alltid göra..


Den här bilden finns vi nog tyvärr ingenstans i Sverige..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback