KOMPLEX VS STOLTHET.

mina 6 värsta komplex är:
1. mitt högra öga. har sedan jag var 3 år gammal skelat ganska ordentligt på det ögat. har opererat det 2 gånger men får då & då fortfarande höra att det syns. hatar det.
2. mina tänder. har ett stoort överbett som många säger "inte syns" väldans mycket. men jag vet att det syns & detta är ett av mina största komplex. skulle jag ha tandställning kostar det mig typ 50 000 kr för jag är 19 nu. sux bigtime.
3. min hudfärg. varför kunde jag inte bli chokladbrun året om? hatar blekhet på mig själv, men kan tycka att andra passar i det. på mig själv äcklar det bara mig. känner mig sjuk & hängig.
4. min mage & rygg. jag tycker om mina ben & min rumpa mycket. men min mage är inget jag är stolt över. träning, träning & mer träning är det som behövs. dock tror alla att min mage är megaplatt eftersom "jag är så smal", men så är inte fallet. en smal midja med snygg inåtform brevid magen önskar jag att jag vore född med. men vad jag har hört kan man träna till sig detta också.
5. mina blåsor i munnen. har haft en sjukdom i munnen som kallas "afte" (förmodligen) sedan jag var 11 år gammal. detta yttrar sig med blåsor i hela munnen. dem är verkligen överallt, läppar, gommen, halsen, tandköttet, på tungan, under tungan osv osv. det jag hatar med dem är att mina läppar blir ganska äckliga. svullna med ärr & ibland var på. mm, äckligt som fan..
6. mina bröst. i BH är dem helt okej! men utan BH vill jag inte ens titta på dem. det är inte storleken direkt, mer att dem inte är fylliga upptill liksom. hatar därför att ha 3kants bikini . .

mina 5 saker jag är stolt över:
1. mina ben - smala och långa. gillar jag!
2. mitt hår. även om det är ganska slitet & tunnt nu så har det en gång i tiden varit lika tjockt som en hästasvans. när jag var mindre minns jag att äldre folk kom fram till mig på väla & tog i mitt hår för dem tyckte det var så fint. varför skulle man börja klippa upp och tunna det? whyy? men jag har tjocka hårstrån fortfarande & sparar jag kan jag förhoppningsvis någon gång få tillbaka min hästsvans!
3. mina armar. jag tycker att jag har normaltsmala armar & handleder & är inget jag skulle vilja ändra på dem.
4. min rumpa. inte bara älskling som älskar den utan jag tycker också den är helt okej. liten rumpa men med put i, precis så jag vill det ska vara.
5. mitt skratt. jag vet, folk hatar det! (haha), men jag älskar att jag har ett hysteriskt skratt som får andra att bli glada & skratta!


det är alltid lättare att hitta fel på sin kropp, visst?
vilka är era komplex & vad är ni stola över på er själva? :) tell me!



Kommentarer
Emmy säger:

Heej!

Fiin blogg:)!

Läs min oxå:)

2009-10-16 | 14:22:20
Bloggadress: http://emmyenng.blogg.se/
josefine säger:

du är ju supersöt!

fantastiskt hår, underbart leende och superfina ögon :)

du ska vara stolt över dig själv! :)

ha en toppen bra dag :D

2009-10-16 | 15:11:42
Bloggadress: http://winterapan.blogg.se/
Tess säger:

Sjukt fin blogg du har (: Kika gärna in hos mig :)

2009-10-17 | 00:16:49
Bloggadress: http://taassiiie.blogg.se/
Anonym säger:

älakar personer som vågar erkänna sina bra sidor! :)

2009-10-17 | 11:28:55
Bloggadress: http://absolutannie.blogg.se/
cicci säger:

är lite knäppt att jag kommenterar såhär långt bak i bloggen, men du hade kommenterat en annan blogg så det var därför jag hittade hit. tittar just nu igenom arkivet eftersom jag gillade din blogg. jag ville bara säga att jag tycker du är jättesöt ! har inte sett dig i verkligheten, men du är jättesöt på dina bilder. :) sköt om dig, tjejen ! kram

2010-02-02 | 16:00:44
Bloggadress: http://ciccidahlgren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback