FÖR MIN EGEN SKULL.

Från & med imorgon, den 3:e oktober ingår jag ett kontrakt med mig själv. Det handlar om att jag inte får shoppa något, endats om jag är 100 % säker på att jag kommer använda det mycket. Jag får inte heller äta skräpmat mer än 3 gånger i veckan samt godis en gång i veckan. Jag måste dessutom röra på mig, powerwalk & några mag, rump, lår & ryggövningar ska också införas. Äter jag mer skräpmat än vad jag får, måste jag såklart röra mig mer. Rör jag inte på mig som jag ska, inför jag pengafria dagar då jag inte får spendera en enda krona. Japp, stenhårt som gäller. Ska även börja sola 1 gång i veckan regelbundet samt använda buslotion varannan dag. Ja, bara för det är vintertid och kroppen ska döljas tänker jag inte strunta i mitt välmående.

så det här ska jag försöka göra för att må bättre:
- motionera regelbundet, ensam till & börja med. Får se om jag köper gymkort senare samt göra övningar.
- Äta så bra jag kan. Men ändå unna mig goda saker då & då.
- Godis en gång i veckan alt. helgen.
- Äta mina soltabletter regelbundet.
- Sola en gång i veckan samt ta buslotion varannan dag.
- Inte shoppa onödiga saker som sedan slängs in i garderoben.
- Ta hand om mig både inuti och utanpå. Kvällar med ensamtid, nageltid, hårtid, filmer osv.

& nej, jag tycker inte jag är tjock - vill ha struktur på min kropp både inåti & utanpå (magkatarr, trötthet, tränad mage osv) Så alla som tänker att jag inte behöver banta = jag bantar inte för jag skippar godis alla dagar i veckan & skräpmaten. Som det är nu äter jag kanske skräpmat/mat ute 5-6 dagar i veckan vilket är sjukt både pengamässigt & för hälsan. Jag gör detta för min egna skull, för att jag vill det & kommer må bättre av det.

PS fyyfan vad jag ska kränga idag/ikväll!!




punkt.



Kommentarer
Emil säger:

Re: Tackar du ^^

2009-10-02 | 14:39:31
Bloggadress: http://emilxandersson.blogg.se/
faaanny säger:

ja gud vad hemskt! haha ;D

2009-10-02 | 15:14:14
Bloggadress: http://fanzie.blogg.se/
anna säger:

Jag läser inte din blogg regelbundet så nej, jag vet inte vilket inlägg du menade eller syftade på dig :)

2009-10-02 | 15:39:52
Bloggadress: http://liljevi.blogg.se/
Michelle säger:

snygg blogg!

2009-10-02 | 19:57:21
Bloggadress: http://michellinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback