LITE KVÄLLSTANKAR.

det är verkligen skitsvårt att veta vad man vill med framtiden. på senaste tiden har jag tänkt att "det löser sig", så fort jag vet vad jag vill kommer jag komma på det. jag kommer aldrig kunna tvinga fram mina känslor. aldrig.

men nu den senaste veckan har min rastlöshet varit enorm. jag gick ut gymnasiet med väldigt bra betyg med mål & självsäkerthet om att jag ska bli något. men att bli något är så jävla stort. & att inte veta är så jävla svårt.

ena dagen vill jag fortsätta på donken lite till för att jag trivs med att kunna jobba hur jag vill, trivs med dem jag jobbar med & jaa. sedan andra dagen funkar ingenting. mitt jobb känns onödigt, jag lär mig inget nytt, jag utvecklas inte & såg detta som ett extrajobb - inget jag skulle stanna på i 3 år (25:novemer är det 3års dag). dessa senaste dagarna har det verkligen känts skit. jag har bara velat vara impulssiv & göra roliga saker! tror inte jag är redo för min framtidsyrke ännu. tror inte jag är redo att veta vad jag vill göra hela livet. jag tror dock att jag är redo för att ha kul. för att uppleva & skapa minen för hela livet. men jag vet inte var jag ska börja? det kliar i mina fingrar & jag vill bara få gjort allt. just därför, därför är mcdonald's ett sådant bra jobb. man har möjligheten att kunna vara ledig, kunna jobba mycket/lite & inte känna att man har helt heltidsjobb som pajas för man vill iväg.

nu i vinter hade jag drömt om en mindre resa, tillexempel till stockholm, kiruna, göteborg? sedan i mars (helst innan om det går) är min operation vilket är det enda jag just nu har att se fram emot.. något som hade varit ännu underbarare är att dra iväg till Thai med tjejerna 2-3 veckor. vill så gärna med! men sedan stoppas alla mina drömmar & mål. ett körkort ska hinnas med, självklart. sedan vill jag söka nytt jobb, helst inom mode & kläder. resa iväg igen under sommaren/våren eller hösten så mkt det går & ofta det går. jaa, jag vet inte. & som sagt, det suger att inte veta. sedan har jag ju såklart min pojkvän här hemma också, som jag mer än gärna hade velat ha med mig på alla mina äventyr jag vill göra. dock har han inte samma intresse som mig & känner sig inte lika rastlös med livet. önskar att jag kunde känna lite lugn också, kunna vara nöjd & ta det som det kommer.. nej, jag vill ha allt & göra allt på en gång. resa, plugga, jobba, utbilda mig till något, lära mig ett språk flytande, flytta hemifrån, operationer, körkort & bil - jaaa, allt snurrar runt, runt runt i huet på mig..

Kommentarer
>> nina nina nina säger:

känner exakt som dig när det gäller detta ! vill så mkt och kommer i princip ingenstans .. vill också ha bil , operera mig , resa , lägenhet och allt de där :/ men med mitt jobb tar det ÅR och dar innan man tjänar ihop till det , precis som på mc donalds :( aja .. vi får kämpa vidare bara ! kisskiss

2009-11-17 | 12:00:52
Bloggadress: http://ninamariwany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback