Prags shopping

Tänkte bara skriva lite om shoppingen i Prag eftersom jag förväntade mig så mycket utav den.. Jag hade inte med mig speciellt mycket fickpengar eftersom det ändå "var så billigt". Redan andra dagen av resan hade jag lagt 400kr på en beige skinnjacka som är grymt snygg! Vi gick runder i affärerna, varuhusen osv men hittade inget speciellt - allt var dessutom ganska dyrt. Dagen efter åkte vi till "gula marknaden", som är en marknad med enbart kineser. Där blev det en del billig shopping, bla smink, keps, smycken, parfymer för mig. Andra köpte tröjor, skor, jackor & väskor. Det var här jag tyckte den billigaste & bästa shoppingen fanns. Självklart fanns mina favvisar topshop, zara, new yorker, m.m men där är ju inte speciellt billigt. Kan dock säga att alla sjukt snygga skorna som är slut i Sverige på Zara, dem som tar slut på typ 1 vecka - finns massvis på Zara i Prag. Det här med billiga skor i Prag, vet jag inte riktigt var det kommer ifrån.. Dem jag hittade var sjukt dyra men också snygga som sören! Skyhöga platåskor & häftiga gladiatorsandaler fanns det gott om - till ett ganska dyrt pris. Sen fanns det självklart också "sunrise design" affärer, ni som bor i Helsingborg förstår vad jag menar. Resten - typ utsvängda jeans med massa krimskrams på, klackarskor med uglyy klackar i fula spetsiga modeller och toppar som gärna visar både det ena & andra. Ni förstår va? Dessa affärer fanns det gott om! Klart man kunde fynda, vi lyckades bla hitta en tunika, väska och solglasögon i dessa butiker. Men ska jag vara ärlig tycker jag inte Prags shoppingutbud var något ut över det vanliga. Hade tyvärr för höga förväntningar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback