Min tatuering

Kan för första säga att jag kommer bo i mina nya jeansleggings. Så satans sköna, tajta och perfekta i färgen. älskar dem redan!

Tänkte berätta lite om min tatuering som jag har på ryggen. Har en läxa tills imorgon i svenska c att ta med en sak och berätta fritt om den. Jag har valt att  "ta med" min tatuering och kommer alltså berätta om den. Allting började för några år sedan då jag bestämde mig för att göra en tatuering. Jag ville absolut inte vänta tills jag fyllde 18 utan ville göra en på direkten. Letade och letade och fann tatueringar på internet som jag ville ha. Fann bla en tatuering på foten som jag ville ha. Efter en tid glömdes det och det var inte förrän jag fyllde 18 som jag började leta efter alternativ igen. Jag ville absolut ha en på foten men eftersom jag skulle göra tatueringen när det var kallt och man hade varma skor på sig fick det bli ryggen istället. Jag letade efter något latinskt som hade betydelse för mig och efter en tids letande på Internet fann jag det: Viam inveniam aut facim = Jag ska finna vägen eller skapa den. För mig var det solklart! Tatueringen betyder väldigt mycket för mig och jag är verkligen glad att jag gjorde den. Den finns där för att symbolisera att jag aldrig ska ge upp, jag ska alltid finna min egna väg och klara allt jag bestämt mig för att göra. Kanske svårt för er andra att förstå hur jag menar med tatueringen och varför jag valde just den texten när det finns så många andra. Men det bara klickade och jag är stensäker och ångrar inte att jag gjorde den. Nu finns den på min rygg som en symbol för ett par viktiga hjälpord till mig själv här i livet, kanske när jag mår dåligt, allt känns skit eller det känns som jag inte klarar något. Ska tänka på min tatuering och över hur stolt jag är för den och att jag verkligen ska stå upp för vad där står. När folk frågar vad där står och jag svarar säger dem ooh, poetiskt, fint, är det sant? osv. Jag svarar alltid lika stolt och vet precis vart enda svar vad det gäller den. Jag ska finna vägen eller skapa den, så enkelt är det.

Tycker detta är ett bra tips till alla er där ute som funderar på att tatuera er. Ta något ni fastnar för och känner något för. Gör inget för tillfället utan tänk verkligen efter. När folk frågar dig: Varför just den tatueringen? ska du ha ett bra svar, enligt mig. En tatuering pryder kroppen föralltid och kan därför inte vara någon modesak. Det ska vara personligt och ha en mening, då tröttnar man aldrig på den.


Kommentarer
>> nina nina nina säger:

svar : visst e dem :) vem e du ? patriks flickvän ? kisses ..

2009-01-19 | 19:02:58
Bloggadress: http://www.ninamariwany.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback