Måndag

Då var första skoldagen över för mig idag. Ganska okej! Fick reda på att vi ska på klassresa den 11 Mars. Blir dock bara till Prag men det funkar utmärkt för mig, det med. En rolig avslutning liksom. Ja, blir inget Costa för mig förresten. Jag har bestämt mig och jag har absolut inte råd att lägga flera tusen kr på att befinna mig i en ständig dimma i ett land som inte ens är varmt när man är där. Jag tänker vara tråkig och spara dem pengarna till något jag prioriterar mer. Inget illa menat åt er som verkligen vill och ska dit, jag ville också innan. Jag känner bara att det är inte är speciellt viktigt för mig, tyvärr. Var där för snart ett år sedan med Linda i klassen och visst var det skitkul. Men det var precis allt det jag förväntade mig det skulle vara. Dyrt, konstigt folk, inträde + dyr dricka osv osv. Så nej, ingen Costa Brava 09 för Emelie inte.

Nu över till något annat. Efter skolan tog jag bussen in till stan och köpte hårfärg, vilket jag såg behövdes som sören. Min utväxt är inte alls rolig, usch. Börjar färga håret chokladbrunt sen får vi se om jag orkar ta det röda idag. Köpte också en brus-servett som ska kletas in i huvudet senare. Efter HM gick jag in till Gina och insåg att det verkligen är vår snart. Hela nedanvåningen kryllade av vårkläder och REA. Ljusa pastellfärger i alla olika klädmodeller. Jag älskar verkligen dem färgerna och den 23 kommer jag befinna mig där och spendera några hundralappar, lätt. Provade även skorna som jag skrev om i inlägget nedan. Var riktigt bekväma och snygga men fick mig ändå en funderare. När ska dem bäras? Men dem är ju så snygga.. Får ta mig en funderare ett tag till, helt enkelt. Det är så tråkigt att vara fattig. Hatar att inte kunna spendera pengar hursomhelst. Låter kanske nördigt men så enkelt är det iaf.

Dagen ser ut följande: Jag ska färga mitt hår, smörja mig med brus, plugga lite, packa upp väskan från helgen, posta paket, jogga med älskling. Det blir säkert bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback