dreams baby

Har precis ätit min favoritmat. Chickennuggets, cheddardipp, sötsur, pommes och cola. Finns inga ord för hur mycket jag älskar det. Har ätit just denna maten 2 gånger i veckan i 2 år och lite mer och har inte gått upp ett kilo sedan jag började. Sjukt egentligen. Jag tränar ingenting, rör inte på mig mer än vad jag behöver och ändå har jag inte gått upp av all skräpmat. Men jag är nöjd! Att kunna äta vad man vill utan att gå upp i vikt är något unikt. Jag vet dock inte hur min mage mår inuti, efter all skit. Men jag älskar McDonal'ds och all annan skitmat, så är det. Kan sluta med allt onyttigt utom chips & dippa, Mc och cola. Det är det bästa jag vet! MMMH. Läste nyss att min lärare är hemma för hennes dotter har brytit nyckelbenet. Hon skrev dock inte om vi skulle komma till skolan ändå? Någon i klassen som läser som vet?

Jobbet gick bra. Jag stod i ettan och i pommesen. Jippi. Men det var soft! Kände dock mig inte alls "hemma" idag. Tycker bäst om att jobba med Sandra och Julia men lika bra att vänja sig att inte jobba med dem för i framtiden lär jag få jobba ensam med folk jag kanske inte passar så bra ihop med. Har förresten planerat mitt liv idag med, sådär spontant och impulsivt. Jag ska göra mitt bästa på slutprovet då det kommer proffsguider och kollar på oss när vi guidar. Ska visa dem att jag är duktig så jag får en heltidsanställning i sommar som guide i Helsingborg. Jag vill så mycket! Innan kunde jag inte tänka mig alls att jobba i Helsingborg. Men jag menar, tänk en varm, go sommar i älskade Helsingborg + ett jobb utomhus. Kan inte bli mycket bättre! Får se vad jag gör med mitt liv efter men att guida i Helsingborg är en väldigt bra början. Mitt drömjobb är ju som sagt reseplanerare. Men är svårt att bli det (typ det högsta man kan bli inom turism) Men precis som allt annat ska jag klara det någon gång i mitt liv. Jag sätter aldrig mål som jag inte når. Får jag inget jobb i sommar som guide ska jag antingen jobba röven av mig på mc alternativt ett annat jobb för att tjäna cash och sedan resa upp alla pengarna. Att resa är ju också stora delar av mina drömmar som jag absolut kommer förverkliga. Jag vill se hela världen från hörn till hörn. Jag älskar Sverige och har inget emot detta landet och i framtiden är det i Sverige jag vill ha min familj, hus osv. men jag känner att Sverige är så litet och världen är så stor. Jag nöjer mig aldrig med att befinna mig i Sverige hela mitt liv. Enligt mig bör man se världen från alla hörn för att riktigt uppskatta sitt egna liv + att det finns så mycket mer än åkrar, granskogar och stela svenskar. Världen inspirerar mig verkligen! Vad är era drömjobb och alla som ska ta studenten, hur ser era planer ut framöver? Älskar att höra på andras drömmar om framtiden osv, så ni får jättegärna berätta!

Kommentarer
Louise säger:

va? vem är hemma för dottern har brutit nyckelbenet? var fick du höra detta? säg för fan inte frida månsson. haha!

2009-01-21 | 22:18:22
Bloggadress: http://louiseingridceli.blogg.se/
fansan säger:

Okejrå kan väl berätta om mina framtidsplaner då :)



Först och främst gå ur skolan. Går första året på petri, frisör. Bytade efter ett år på Olympia.. (ja det känns lite drygt ibland, men jag vill ju detta!) Ska ha min praktik hos min älskade frisör och jag längtar som bara den!



När jag slutat skolan ska jag ha jobb.. förmodligen inte på någon salong direkt eftersom risken att jag blir fast där då är ganska stor. Tänker mig en anställning på carlings över sommarn och in på hösten - jobba som en dåre och sen dra! Ur i världen och ta in allt jag ser. När jag gjort det ska jag hem.. och omjag klarar gesell provet och mästarbrev vill jag dra till London eller New York och jobba där! Om jag inte fastnar där blir det hem till Sverige, hitta en salong (alternativt öppna eget!) och skaffa familj och allt sånt :):) I helsingborg nära min familj! :)

2009-01-21 | 23:00:14
Bloggadress: http://fanzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback