list

Oh, ge mig julafton och julen i allmänhet. Längtar till man vaknar och känner den speciella glädjen som bara finns på julafton i huset. Föräldrarna är redan uppe och lagar god julfrukost samtidigt som dem håller på med julmaten som ska serveras lite senare. Efter frukosten är det mest väntan. När kalle anka väl har börjat, ja då har julen verkligen tagit fart. All julstress är över, julklapparna är köpta, maten är gjord & lyckad, huset är städat och man jobbar inte. Alla kan känna sig lugna och ostressade. Efter maten flyger tiden sin väg och det är dags för paketöppning. Är man äldre än 10 var man oftast vad som finns i varenda paket, men man blir ändå lika glad av gåvorna. När alla är nöjda och belåtna är det fikadags och mys. Familjen, släkten och dem man älskar mest är samlade utan några måsten. Julen är underbar.

Detta året har jag hunnit med att göra en del. Tänkte jag skulle punkta upp vad jag gjort detta året och vad som kommer hända nästa år, precis som alla andra gör. haha, no fantasy.

2008
· Min första resa utomlands utan vuxna samt praktiserat utomlands och lärt mig enormt mycket!
· Jag fyllde 18 & blev myndig, myycket viktigt
· Jag och Patrik har ett år (24/12)
· Besökt Italien och Sardinien för första gången i mitt liv.
· Besökt Tunisien för första gången, med älsklingen!
· Göteborg med fam. & älskling - lisseberg & mys
· Jobbat massor på mcdonald's, tjänat massor med pengar som jag inte ser röken av längre..
· Flyttat hemifrån med min bästa vän.
· Flyttat hem till mamma igen pgr. pengar
· Tatuerat mig på ryggen "jag ska finna vägen eller skapa den"
· Fått svår anstägningsastma och kvalsterallergi
· Fått reda på vad mina blåsor är i munnen & medicin emot det. ÄNTLIGEN!
· Tränat på guidning x antal gånger inför framtiden
· Kommit min klass närmre, enligt mig
· Skapat minnen tsm med min pojkvän & vänner
· Gått en del av mitt sista år i skolan och därmed pluggat massvis
· Blivit tradera beroende, både sälja & handla
· Skippat brusen (för det mesta) och satsar istället på solarium
· Varit det brunaste jag någonsin varit, i somras
· Tagit tag i körkoret (i tankarna iaf! haha) även om jag inte kommit speciellt långt
· Tagit mobilabonnemang för första gången i mitt liv samt skaffat en ny rosa älskling att spendera pengar med
· Fixat kontokort, pass och internetbank (seeeg, jag vet)
· Tagit bort 2 piercingar, bröst & navel men som jag förmodligen ska göra igen..
· Opererat läppen, sytt & skit
· Solariumberoende, sååå snyggt ju!
· Trots ingen träning, motion eller bra mat lyckats hålla min vikt (Y)
· Köpt enormt mycket kläder, jackor, skor osv :|

Är säkert massa punkter jag missat och en del som är viktigare än andra.. Men fick iallafall nerpunktat en del. När man gör såhär så känns det iallfall som man har fått gjort något med sitt liv. Tragisk som man är ibland tror man att livet bara är en rak linje och att det inte händer ett skit. Verkar som det är fel, har ju faktiskt hänt en del detta året ändå.. Som person tycker jag att jag har kommit långt detta året också. Jag har utvecklas som person och blivit mycket mer framåt och inte ett dugg blyg. Jag har helt enkelt mognat. Har också börjat planera min framtid mer seriöst nu och blivit en allmänt bättre planerare.. (ekonomi, händelser, framtid osv.) Jag känner mig färdig och nöjd med 2008 och är absolut redo för 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback