funderingar

5 dagar kvar till Italien, värme, stek, god mat och bara softning. Dock utan Patrik.. Detta blir tredje gången vi är utan varandra under en längre tid (en vecka typ) hatar det! Men får tänka att jag träffar honom igen 7 dagar senare och då är det bara 4 dagar kvar tills vi åker igen. gaah, bästa!

Vill så mycket nu. Jag vill åka utomlands en gång till innan riktiga vintern slår till, sen vill jag fira julen utomlands med. Jag vill fixa massa i mitt rum, men får bli efter jag har kommit hem från resorna. Jag vill börja skolan! Börja skriva massa och göra olika läxor. Ja, jag vill helt enkelt plugga. Jag har tänkt massa med och jag vill inte sluta skolan. Vill inte börja jobba heltid på något skitjobb för att sedan inte komma någonstans i livet. Det är så det känns just nu iaf, känns som alla mina framtids drömmar ligger långt borta. Och hur gör man nu med alla sina framtidsplaner när man har en pojkvän man vill vara tillsammans med resten av livet? Ska jag följa mina drömmar? Eller mitt hjärta? Kan man förverkliga sina drömmar och ändå ha familj? Självklart beror det ju på vilka drömmar man har och så, men eftersom mina innefattar mycket utomlandsvistelse så vet jag inte. Just nu har jag ändå massa annat att tänka på som händer framöver. Jag börjar mitt sista år i skolan och allt vad det innebär, bal, student, projektarbete, praktik och massa mer. Ser fram emot allt som ska göras och fixas. Har också tankar på att byta jobb. Jag har börjat tröttna och känner att 2 år på M kanske räcker med tanke på att jag inte har planer på att klättra upp i företaget och så utan bara är vanlig medarbetare. Jag har lärt mig mycket och växt som person av jobbet och har också fått bra kunskaper inför framtiden, men känner ändå att jag måste gå vidare. Men vilket jobb jag ska söka är fortfarande ett mysterium..

Imorgon ska jag jobba, ynka 4 timmar bara. Skönt! Efter det ska jag umgås med patrik och så. Söndagen består av jobb, 9 timmar och sen tänkte jag skriva lite packlista och fixa ett par jeansshorts (homemade, haha) måndag & tisdag ska jag fixa det sista, packa, växla pengar osv. samt träffa mitt hjärta massoor! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback