don't judge

ÅH. Stör mig riktigt mycket på en sak. Varför får man bitchiga blickar, dumma kommentarer och massa skit när man säger att man tycker att smala människor är snyggt? VARFÖR? Precis lika mycket som många säger att dem tycker att det är snyggt med människor med figur, eller folk som är lite lagom, ska jag väl få säga att jag tycker att smala människor är snyggt? Men nej, då är jag sjuk. Sjuk? Snälla, ge er! Man behöver inte ha anorexia för att tycka att smalt är fint. Om man nu vill bli smal finns det fler sätt att bli det på. Man behöver inte svälta sig själv! Träna, hitta på saker, ät bra. Men så fort man nämner ordet "smal" så reagerar alla argt och tycker att allting är massmedians fel och blabla. Men stå för era åsikter och gör något åt det då istället? Javisst, massmedian kan vara hård. Men så är livet, en del töjer hela tiden på gränserna. Klarar inte av att hålla sig inom ramarna men det kan väl stå för dem isåfall? Folk som nu tycker att det är så hemskt, sitt inte på era rövar och klaga på hur dagens ideal ser ut, utan gör någonting åt det. Vi/ni är faktiskt en del av det. Vi kan påverka mer än vad vi tror. Jag står för att jag tycker att smalt är snyggt, så är det. Sen finns det olika "smala". Man kan vara benig, musklig, smala ben, jätte smal mage osv. Ni får tolka det som ni själva vill. Vill bara få detta sagt, för det stör mig så enormt mycket varje gång ni ger mig dem blickarna. Jag låter er tycka som ni vill, utan att döma. Låt mig då tycka som jag vill, utan att kalla mig "sjuk"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback