SKOLMASSAKER

Helg om några timmar. Helt sanslöst skönt!
Om 24 timmar kan ni finna Emelie i dimman.
Där ska hon befinna sig hela helgen, faktiskt. Bäst så.
Oh. Hoppas nu helgen blir bra som fan. Men det fixar vi
tjajor? Pirrar i magen, nanana. Låt morgondagen i skolan
gå fort, tack. Blir säkert jätte bra. <3<3<3<3<3


Pappa ringde precis och jag berättade om han som skjöt ihjäl folk i USA, på ett varuhus. Han sa bara: Ja, men emelie, det har alltid varit så mycket massakrar, bara det att det inte har uppmärksamats på samma sätt innan. Det är ingen fara, sånt händer inte i Sverige.
Fel pappa. Helt fel. Det KOMMER hända här, frågan är bara när. Polisen tog fast två killar i stockholm som hade beställt ritningar över skolan, och tänkte planera ett skoldåd emot skolan. Tur att dem aldrig hann. Finland blev uttsatta, vårt egna grannland. Det handlar inte om vilket land det är längre, för det sprider sig överallt i hela världen och ingen kan stoppa det. Filmer, musik, youtube, internet, nyheterna, ja allt är lite skyldiga till att det är som det är.. Jag menar, skrivs det inte så mycket om det & hur dem inspirerats av olika saker i samhället så kanske inte andra människor fortsätter inspireras av dessa sjuka tankar. Desto mer vi skriver om att filmer har lagts ut på youtube och så, desto fler människor ser detta & kan bli inspirerade att göra samma sak.

Jag tycker detta är väldigt intressant, och har läst många artiklar om olika skolmassakrar i världen. Överallt står det att dem inspirerats av olika saker, hitler, andras skoldåd, musik eller filmer. Men att gå från att ha en tanke om något sånt här, till att faktiskt föra det till handling är sjuk. Att folk ska behöva göra såhär för att kunna synnas i dagens samhälle, för att få visa vad dem tycker, för ofta är de det dem vill - få fram sina åsikter och bli ihågkomna.
Tänk om detta inträffat på min skola, den är ganska stor och där går mycket elever. Jag kan nästan se det framför mig. Jag ryser. Att det faktiskt finns människor i vårt samhälle som har dessa tankar.. Det är skrämmande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback