baby, I'm done

Godkväll'. 

Sitter här & segar, riktigt riktigt mycket. Eller, ligger kanske jag borde skriva.
Har kollat lite på en kass film mamma och dem hyrt. Var så kass att jag återvände
till min älskade säng. Tror inte jag rör mig ur den mer idag, faktiskt. Musik, sängen,
datorn och Cola, perfekt. Massa mysmusik och så. Har börjat gilla hela grejen med
att vara själv, är riktigt skönt. Längtar enormt mycket tills vi flyttar, Julia. Du och jag, 
i en 3a. Kan omöjligt bli bättre. Imorgon ska jag plugga och jobba, är det tänkt. 
Ska försöka vakna i tid också. Ja-a. Jag och fie var och tog en fika på Bagatelle innan,
förresten. Jättemysigt! Skulle egentligen till Jens och Alex också.. Men blev inte så.
Såg att fie nyss ringt, undrar vad hon vill? Får väl ringa upp, helt enkelt. Haha.

Ibland nedvärderar man sig själv så jäkla mycket. Alla med olika saker.
Jag tillexempel nerväderar mig hela tiden med skolan.. Arbeten, prov, betyg,
ja allt som rör skolan. När man sedan står där med betygslappen i näven är
det en annan femma. Minns i somras, när jag öppnade det stora vita kuvertet,
som var alldeles för sent hemskickat enligt mig. Var säker på att jag skulle bli
besviken. HELT säker! Men istället blev jag överraskad och riktigt glad. Så skön
känsla, att liksom ha lyckats. Detta året känns det likadant igen. "nej men detta
året har jag inte pluggat, har fått sämre resultat & allt.." Men jag menar.. Jag har
ju gjort mitt bästa i den situationen det gällde ju. Det är väl ändå bra? Men egentligen
är det bara bra att vara lite osäker och känna sig lte sämre än vad man är. Jag menar,
hellre överraskad på ett bra sätt än dåligt. Visst? Nu är snart halva 2an slut och jag har
gått halva min gymnasietid. I 10,5 år har jag gått i skolan varenda vardag & nu är det bara
ynka 1,5 år kvar. Sen är jag fri, klar, redo. Jag längtar ihjäl mig!


För en gång skull ska jag leka nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback