.

Jag har hört en studie om att 90-talisterna kommer vilja gå tillbaka mer åt det gamla hållet i tänket. Jag hoppas verkligen att det stämmer för jag är så sjukt trött på att höra "vad gör du nu? vad vill du bli? vad ska du plugga till?". Studien visade att människor som är födda efter 90 kommer prioritera att skaffa familj, bygga upp en trygghet och inte lägga lika mycket vikt i långa utbildningar för att få en fin yrkestitel. jag är absolut inte emot folk som vill studera och så, men däremot blir jag förbannad när folk inte kan förstå varför jag inte tycker det är ett dugg viktigt med en utbildning i mitt liv just nu. jag har i flera år haft väldigt höga krav på mig själv, jag skulle följa mina drömmar (vilka drömmar?), jag skulle plugga och få ett bra arbete, hinna resa och uppleva, lära mig språk och samtidigt spara pengar. vi tjejer har oftast oerhört höga krav på oss själva, vilket säkert kan vara jättebra för en del men för mig blev det enbart dåligt. jag har lärt mig att allt bara handlar om mig, om vad jag vill och vad jag mår bra av. när jag brukar tveka så brukar jag bara ställa mig en enda fråga "vem gör jag detta egentligen för? är det för mig själv eller är det för att andra ska tycka att jag är duktig? osv" 
 
jag hatar när folk måste ursäkta sig för att dem jobbar på ställen som inte anses som "bra" framtidsjobb. jag kunde innan själv säga att jag jobbar där & där, vet inte vad jag vill plugga än och vad jag vill jobba med än. men vad spelar det egentligen för roll? just nu vill jag jobba med detta och jag vet inte vad jag vill göra imorgon, om en månad eller om några år men det tar jag då. för idag älskar jag mitt jobb! att få träffa alla människor som jag aldrig annars pratat med, få ge dem service, få folk att skratta, andra får mig att skratta, känna att jag är bra på det jag gör, jag är uppskattad och är på rätt plats. 
 
alla är olika men för mig är inte karriären eller en titel viktig. iallafall inte nu. viktigt för mig är att trivas och satsa på mitt jobb (vad det än är), ha ett fint och tryggt hem, umgås med min lilla familj, släkt och vänner och i framtiden kanske bygga vårt egna hus, skaffa barn och gifta oss. DET är lyckan i mitt liv just nu. andras lycka är kanske 3 års utbildning, resor eller något annat. 
 
låt dig själv vara lycklig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback