2013

Jag måste verkligen lära mig att säga nej utan att må dåligt. Att klara av att säga nej och säga ifrån när jag tycker någon trampar på mig eller är elak blir mitt nyårslöfte till mig själv. Jag har alltid haft enormt höga krav på mig själv, vad det gäller allt. Jag vill vara duktig och bra! (vem vill inte det?) Jag kan bli nojig och stressad om jag inte hinner med allt jag har bestämt mig för att göra. Jag mår dåligt om jag ligger efter med saker, eller inte får/kan göra saker perfekta. Hatar verkligen känslan av att något inte är gjort så bra som det går. Vilka problem va? Egentligen tycker jag om att jag är på detta viset, att vara driven och ha höga krav på mig själv har gjort att jag klarat många stunder som jag bara velat skita i allt. Men ibland kommer allt ifatt mig, när jag har planerat och tror jag ska hinna men allt kör ihop sig eller när jag inte lyckas lika bra som jag ville göra. Jag vill helst vara överallt, umgås och träffa alla i min familj och mina vänner, hinna jobba både heltid, helgerna och kvällar men det funkar inte. 

Denna veckan var jag tvungen att tacka nej till att jobba på arenan torsdag och fredag. Har vridigt och vänt på allt, försökt planera och få ihop de men det funkar inte. När jag tackade ja till extrajobbet på arenan lovade jag mig själv att eftersom jag endast tog jobbet för meriten skulle jag prioritera familjen, vännerna och mitt vanliga jobb först. Och denna veckan krockade det tyvärr med allt alltså fick jag tacka nej. Men ändå kan jag inte sluta må dåligt över det. 
 
Och att börja säga ifrån är något jag verkligen måste lära mig. Alltså VERKLIGEN. Jag är en tjej som väldigt lätt tar illa upp och blir ledsen (hänger säkert ihop med att jag vill vara bra, duktig) men jag vågar aldrig säga ifrån om jag tycker någon sårar mig. Ibland kan jag bli så arg på mig själv, hur svårt kan det vara? 

Nej, detta blir som sagt mina nyårslöften till mig själv. Att kunna säga nej utan att må dåligt över det, att våga säga ifrån om någon sårar mig och även att börja prioritera mig själv och min fritid för att jag själv ska må så bra som möjligt. 2013 - Då kör vi!

Kommentarer
Frida säger:

Jag är precis likadan, så om ingenting annat så är du inte ensam i alla fall :)

2012-12-17 | 23:18:24
Bloggadress: http://fridayallweek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback