.

ibland kan jag inte förstå mig på andra människor för fem öre. deras värderingar, tankar, åsikter och känslor. jag känner mig väldigt ofta ensam i mina sätt att se på saker. men jag accepterar alltig andra åsikter och trycker aldrig ner någon. jag tycker dock att det är roligt att diskutera och viker mig sällan..
ett exempel: vänner.

hur ser ni på vänner? vad är en vän för er? många är väldigt beroende av sina vänner och gör allt tillsammans med dem samtidigt som ni vet exakt allt om varandra. man träffas nästan varje dag, pratas vid flera gånger om dagen på olika sätt (telefon, facebook, sms).

sen finns det folk som inte är lika beroende av vännerna, som inte tillger dem exakt allt, som inte behöver pratas vid flera gånger om dagen och veta exakt vad den/dem andra gör hela tiden. 

tror ni att den andra vännen är en sämre vän än den första? vi alla är ju olika och alla behöver inte berätta, diskutera, planera och snacka skit om allt med sina vänner så fort det är något. jag menar inte att den första vännen är sämre heller, jag accepterar hur alla är. jag är absolut vän nummer två och står för det om och om igen, om det skulle behövas. jag är inte beroende av andra människor varenda dag! detta gäller inte bara vänner utan också alla andra runtomkring mig. har fått höra detta av min familj många gånger! men jag ser det inte bara som något negativt, utan också som att jag är stark och säker och inte behöver tillge alla runt mig mina tankar hela tiden. och sen har jag lärt mig att man inte kan lita på alla runt sig, för folk är väldigt duktiga på att snacka skit så fort dörrarna stängs och man inte hör längre. och DET är absolut inga vänner, hur ofta dem än hör av sig, i mina ögon!

Kommentarer
Mia säger:

Har diskuterat det där många gånger själv och har kommit fram till samma sak. Jag tycker att en vän är person som man vet var man har utan att man sätter krav på varandra. Jag förväntar mig inte att någon ska höra av sig till mig konstant eller vilja träffas konstant och jag hoppas att den personen inte förväntar sig det av mig heller. Det enda kravet som finns på en vän är att man kan lita på varandra. Att vara någons vän innebär inte att ses varje dag utan att ses de dagarna som man behöver skratta, gråta eller prata ut. Hope you get my point :)

2011-09-26 | 23:43:34
Bloggadress: http://gyllenborg.blogg.se/
bella säger:

jag är både och! :) jag har vänner jag pratar med från morgon till kväll. det är en vana och ett behov :) sedan har jag vänner jag pratar med/träffar mer sällan, men som jag VET var jag har och verkligen kan lita på. skillnaden är: den vännen jag pratar med dagligen är typ singel och den jag sällan pratar med lever samboliv...och det är ju lite intressant. lagom blandning är bäst enligt mig :) man kan ju faktikst vara en blandning mellan båda alternativen du skrev om ! =D

2011-09-27 | 09:47:58
Bloggadress: http://hippobella.blogg.se/
jennie säger:

förstår hur du menar. jag är både och med olika vänner! tråkigt att du o dina bästa vänner verkat tappat kontakten .. ni som var så tighta! men, liveT är fullt av överrraskningar och längs med vägen kommer du finna dem med samma ideal & tankar som dig :)jag har själva förlorat och fått nya vänner och mår lika bra för det! vissa matchar man, andra inte och det är inte konstigt om man inte växer ifrån och ihop under tiden. kram!

2011-09-27 | 16:21:43
emelie säger:

bella: klart man kan vara blandningar, man behöver absolut inte vara bara ena alternativet. men jag tror ändå att man lutar mer åt något av hållen.



jennie: ja, det är tråkigt men det är som du skriver! håller helt med! kramar!

2011-09-27 | 20:20:59
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback