vikt. ideal. träning. kost.

jaa.. det jag ska skriva om nu är något som jag skrivit om måånga gånger & tror jag kommer skriva om många gånger till. vikt. ideal. träning. kost.

jag är så trött på att människor säger till mig att jag inte behöver vara orolig för vad jag äter. "jag är ju ändå så smal". blir lika trött på det varenda gång. jag är inte nöjd med min kropp. det är inget jag skäms över eller tänker hålla tyst om. bara för vågen visar 51kg & BMI:et säger att jag är underviktig behöver jag inte alls vara nöjd. långt ifrån! men det handlar om något helt annat. träning & kost. inte banting och att vågen pekar nedåt. för mig hade det varit mycket enklare om jag behövt gå ner 5kg och sedan varit nöjd. träning & koständring är något mycket svårare att påverka. det krävs att man strukturerar sitt liv och ändrar sina vanor. samt en jävla vilja! att orka masa sig till gymmet 3 gånger i veckan är inte min grej. jag önskar det vore det. men tyvärr inte. jag tror inte det är många som förstår mig, ärligt talat. för dem flesta tror dem skulle vara så mycket snyggare och lyckligare om dem vägde mindre. fel fel fel. träningen är extremt viktig. modeller lägger ned väldigt mycket tid på att träna & äta hälsosamt. både för att hålla sig smala men också för att få en snygg kropp. så VS-tjejerna lever inte på en banan om dagen och bantar stenhårt utan tränar nog snarare en gång om dagen stenhårt & äter nyttigt. så hur ska man göra om man inte har tid/ork/lust/pengar/massa undanflykter till att gå till ett gym och träna? ska man nöja sig med hur man ser ut? eller fortsätta klaga över hur man ser ut utan att göra något åt det? eller faktiskt ta tag i träningen en gång för alla och komma i form? 

jag blir bara så trött på folk som säger att jag borde vara nöjd med min kropp för jag är så "smal". men hur snyggt är en smal kropp utan en enda muskel eller snygg hållning? och dessutom är det ingen av er som säger detta som har sett mig utan kläder.

kom och tänka på detta när jag provade mina fina nya bikinis jag köpte för ett tags sedan. nästa gång dem åker på är min mage, rygg & höfter förhoppningsvis mer tränade..

(tyck vad ni vill. these words are my own)



Kommentarer
Mia säger:

kan inte annat än att hålla med dig.. känner igen det där så sjukt mycket!

2010-03-10 | 18:08:42
Bloggadress: http://dinmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback