smink vår och sommar 2010

jag skriver sällan om smink. anledningen till det är väll för att jag alltid sminkar mig likadant typ & har noll fantasi och inte vet speciellt mycket om smink. förut tyckte jag alltid att det var snyggast när man var jättesminkad men har kommit fram till att jag känner mig absolut snyggast när jag endast har lite solpuder, markerade ögonbryn & lite mascara. i vår & sommar kommer jag slopa foundationen helt! den åker endast fram vid speciella fest tillfällen. annars tycker jag aco's ansiktskräm med färg i fungerar perfekt på sommaren. men eftersom den inte täcker något tänker jag införskaffa mig min första concealer att ha under ögonen. till det tänker jag ha markerade ögonbryn, som jag tycker är absolut snyggast & mascara. lite solpuder borstar jag på över dagkrämen och lite rouge i någon fin färg. tänker införskaffa mig en persikofärgad, rosa & brun rouge. så man har lite att variera med. och om jag har riktig tur hittar jag det perfekta läppstiften snart också. känns som en oändlig jakt på något man aldrig kommer finna. vill ha ett nude beige (precis som alla andra vill ha) men som är ganska diskret.

detta är sminkningen jag kör på i sommar när man ska gå i stan, fika osv. på stranden kör jag med markerande ögonbryn och lite, lite solpuder med solskyddsfaktor i (gärna som är vattenfast också) samt färgade fransar. det här med att sminka sig på stranden får kritik från många tjejer. jag tycker absolut inte man ska ha foundation, puder, rouge, mascara & alltihopa på stranden, men lite solpuder eller rouge på kinderna är väl ingen big deal? extra bra om man har solpuder med solskyddsfaktor ju. då slipper man kleta på den äckliga solskyddsfaktorn i kräm som man ändå bara får finnar/blir torr i huden av. nej, jag röstar på att det är helt okej att vara snygg på stranden! (även om vi bor i fattiga sverige)

till fest vill jag att det ska synas att jag är sminkad. ögonskuggan gör det mesta jobbet då jag älskar sotiga ögon när jag går ut. det är väl det enda jag kommer lägga till i min sminkning till festen, tror jag. kanske lite glittrigt solpuder på kinder, haka, näsa & panna samt eye-liner också. önskar att jag hade vågat sota ögonen med någon annan färg än svart & grå. kanske blå, brun eller persikofärgat? tror det kan bli skitsnyggt.


tror det är denna dagkrämen jag brukar använda på sommaren.
dock var den blå när jag köpte den..


fin, ganska naturell sminkning

snygg festsminkning med aprikosfärgad rouge och sotade ögon

en bild till. hur snyggt?!

ögonbrynens drottning. inspiration till max!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback