mars och april

jag är egentligen en människa som älskar att ha allting planerat, strukturerat & organiserat. det gäller allt! kläder, dagens planering, kommande saker, mitt rum & mycket mer. det har dock blivit lite slarvigt med det på senaste tiden. jag har alla mina kläder blandade i alla lådorna, min klädstång ser ut som fan & mina skor ligger hullerombuller och med slitna klackar som behövs klackas om, skor som behöver torkas av & så. mina byxor & leggins ligger utspridda överallt & mina sommarkläder under sängen. det känns jättetråkigt att behöva leta hundra år innan man hittar en viss tröja eller just dem där jeansen. så nu i dagarna ska jag ta tag i min garderob. vinterkläder eller kläder som jag inte kommer använda nu men ändå inte vill slänga åker in i förrådet så där är plats till alla mina nya kläder & skor. allt ska verkligen bli organiserat & fint. det kommer dock ta sin tid eftersom jag vill ha allting fixat, till och med trosorna.

resterande av mars & hela april kommer se lite annorlunda ut för mig. inte bara vad det gäller min garderob & städning. jag har nämligen lovat mig själv att i slutet av denna månaden göra en liten budget inför april. kommer inte ha jättemycket pengar den månaden men det gör absolut ingenting. då lär man bara sig leva lite snålt (vilket jag verkligen behöver). ska planera alla mina utgifter beroende på planerade saker men också lämna lite utrymme till oplanerade saker såklart! ska verkligen försöka hålla mig till budgeten & se om jag kan klara det. för jag vill verkligen klara av att hantera pengar på ett riktigt sätt. det gäller inte bara kläder utan också min mobilräkning som jag lätt kan få ner 200kr, alla måltiderna ute, onödigt småhandlande m.m. mitt sparkonto ska bli fyllt till i slutet av sommaren & även om jag vet att det kommer bli skitsvårt så ska jag bevisa för mig själv att jag kan klara det! och visst är det roligare att lägga 1500 på t ex en tatuering än skräpmat en månad?

och för att slippa stå inne i affärerna och sukta efter kläder jag inte behöver egentligen, tänker jag tillbringa så mycket tid jag bara kan någon annanstans. nu är ju våren på väg & vad är då inte bättre än en promenad? kanske tillochmed lite joggande? ska alltså försöka hålla mig borta från affärerna och istället göra lite vettiga saker. ska ju satsa på körkortet nu & det kräver både pengar & tid. så nu får vi se om jag klarar detta. kommer skriva lite då och då om hur det går & om jag stått emot. taggad!

Kommentarer
Sofie säger:

svar: jag går på peter lindells (:

2010-03-13 | 15:28:28
Bloggadress: http://barjmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback