bitterfitta

ibland älskar jag helsingborg. ibland hatar jag helsingborg. så är det väl alltid. den senaste tiden har jag dock varit väldigt bitter på allt som handlar om helsingborg. folk tror sig veta allt om alla & sprider rykten som idioter. folk har legat med den & den, varit otrogen med den & strulat med någon annan. nämner man ett namn har den personen garanterat en stämpel på något sätt. jag säger inte att det inte är såhär i alla städer, för det garanterar jag att det är. blir bara så trött på att hela tiden påminnas om det. i andra städer känner man inte folket, man börjar om från början liksom. det går verkligen knappt att tycka någon ser bra ut i helsingborg förrän man hör massa skit omkring den personen. om vilka den varit med, hur många den varit med osv. inte ens säkert man kan få ha personen för sig själv. ääh. är bara så trött på skitsnack, lögner & spel.

det är dagar som dessa jag hade velat ha en resa planerat & se fram emot. en lång resa med massor utav äventyr & upplevelser med mina bästa vänner. komma tillbaka hit till helsingborg, upplevt massa saker & insett att dem som håller på såhär inte är värda ett skit. för ärligt talat, innerst inne så vet jag att folk som beter sig såhär & snackar massa skit gör det för dem är så jävla osäkra på sig själva.

och ja, jag är bitter.

Kommentarer
sandra säger:

hej darling!

håller helt o hållet med dig. människor är flockdjur o så sjukt osäkra. dem måste hävda sej själva genom o snacka skit. jag personligen lyssnar inte på skvaller o jag har inte så många vänner men jag har många "kompisar". många anser att jag är tråkig för att jag inte pratar om mina hemligheter osv för dem. men tyvärr måste man skydda sitt "rykte" hela tiden, d e så fjortis o patetiskt. o vissa växer aldrig ifrån det. tycker du ska hålla huvudet högt istället. vara stolt över dig sj. för alla är faktiskt unika. och lev ditt eget liv som du vill.varför ska man sitta där när man är 80 och önska att man gjort vissa saker? ha d bra gumman. ses på jobbet! pussar o kramar. sorry att d ble så långt hehe

2010-04-12 | 23:49:06
johanna säger:

håller med dig om det med helsingborg. det sjuka är att hbg är typ top10 största staden i sverige, o ändå är den så jävla liten o alla vet vilka alla är osv. ibland blir jag trött på det, eftersom ja .. jag har inte så bra rykte eftersom jag "varit med så många killar". men samtidigt tänker jag så att .. ja. fine jag har varit med många killar. men VARFÖR? det är dem som jag kallar mina vänner, dem så frågar VARFÖR? för det kan faktiskt finnas en anledning. jag kanske mådde asdåligt under den perioden, kanske hade saker hänt. men folk som gillar att skvallra, snacka o bara göra skit för folk, det är dem som sprider vidare ryktet utan att ifrågasätta sanningshalten eller orsaken. o hellre ett dåligt rykte än att ingen ens lägger märke till en. "syns man inte finns man inte". för även om jag har gett någon ett negativt intryck så har jag iaf gett ett intryck. sen får folk tycka vafan dem vill. nu är jagi nte så bitter för det för jag känner mig själv, så folk som säger dumma saker rinner oftast av mig. o tro det eller ej, men om jag tycker lla om en person, o någon annan säger "ja men inte nog med det, hon är hora också", då slutar det oftast med att jag försvarar den jag tycker illa om. är så trött på stadens skitsnack! o facebook har ju inte gjort det lättare heller, stan blir bara mindreo mindre för varje dag. jag håller också med dig om det sista du skrev, att man inte kan få ha någon för sig själv. jag träffar en kille, o typ INGEN vet det. dels för att det inte finns någon anledning till att folk ska veta det. men dels för att killen sa till mig "vi kan väl ligga lite lågt? mitt ex blir nog inte så glad eftersom ni känner varandra, o du vet hur liten staden är." DET ÄR PRECIS SÅNT HÄR SOM STÖR MIG. hahaha, inte det han sa, utan hur jävla RÄTT han hade. alla känner alla, har varit med alla, o vet allt om alla .. så. jävla. äckligt. hahaha. oj vad långt detta blev nu. menmen. va bara tvungen o få ur mig allt det här :D haha

2010-04-13 | 09:20:29
Bloggadress: http://johannadahlgren.blogg.se/
Matilda säger:

Tur att jag gillar Johanna och sandra och Emelie ända! Mina tjejer som får det roligt på jobbet <3

2010-04-14 | 10:36:58
johanna säger:

que? :p

2010-04-14 | 14:48:06
Bloggadress: http://johannadahlgren.blogg.se/
Anonym säger:

Oj haha troddee det va johanna på donken ;) hihi

2010-04-15 | 15:38:44
Angie säger:

ahhh fy fan, det är SÅ skönt att slippa allt det där skitet. helsingborg må vara en underbar stad men den har verkligen sina brister. och jag undrar om det någonsin kommer att förändras, förbättras? tveksamt :/

2010-04-17 | 00:30:53
Bloggadress: http://bbittersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback