LOVELY.

Det bästa med mitt jobb är absolut att man uppskattar alla lediga stunder till max. Ligger i sängen nu med min laptop, nyss pratat i telefon med min älskling som ska upp tidigt imorgon & satte precis på TVn för navy & 2,5 män. Så jävla underbart! Någon som dock inte är lika underbart är donkenmaten jag slängde i mig på rasten idag. fyfan. Varför är det så svårt att sluta? Tror det är för jag har gett mig fan på att jag inte ska äta skitmat. Suget blir liksom 100 x värre. Jag är ju inte svårövervinlig (finns det ordet ens?) heller om man säger så.. Vem tackar nej till pommes, cheddardipp & cola liksom? Dum i huvudet om man gör det ju!? (eller smart om man vill kalla det så..) Nu är jag iallafall hemma från jobbet som sagt. Imorgon ska jag straffa mig själv med att gå en lååång runda på morgonkvisten. Sedan ska jag färga mitt jädrans hår som jag inte blivit färdig att göra ännu. Booring inlägg, i know, men vem vill inte höra om mina underbara dagar liksom?

En del gäster som kommer till McDonald's skulle man ibland kunna strypa. Några exempel på sådana är:
1. Gästen som inte vet vad den vill ha. Man ställer sig i DT-kön (bilkön) och när man väl är framme i luckan efter 5 minuters köande sitter man i bilen och "öhm, öhm, big mac & co. dricka.. öhm öhm, vad ska du ha å dricka? öhm öhm, cola" osv osv. Vill bara skrika något fult då alltså. Jag menar, bestäm er jättegärna vad ni ska äta innan ni ska beställa & fråga era ungar vad dem ska ha INNAN ni beställer. puh.
2. Killar, män, gubbar som kör stilen "kan jag få ditt nummer". Snälla, grow up.
3. Gästen som gör allt för att dra ut på tiden när man ber dem parkera för att maten inte är färdig, alltså ber om peppar, sugrör, påsar, letar lämplig plats för colan i flera minuter, drar upp sugröret & sätter i colan, låtsas inte höra vad man säger eller allmänt fumlar runt i bilen. JAA, det är uppenbart att dem segar bara för att.
4. Föräldrar, i dem allra flesta fallen pappor, som ska beställa & låta sina barn styra & ställa framme i kassan. Sedan är dem nervösa, upprepar beställningarna, yrar massa om vilken hamburgare som är vilken, vad som är vad & till vem osv osv. tillochmed JAG blir nervös!

jadda jadda jadda, kan hålla på i flera timmar med punkter som är störande. Självklart finns det underbaringar också, tillexempel söta gamlingar, små barn eller snälla mammor (jaa, det finns..) Så, kände att jag behövde få det ur mig bara. Sry för det enormt långa inlägget..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback