NYCKELORD I LIVET.

nyckelord just nu, för mig.

mode:
rött läppstift, pälskrage, pälsväst, pälsjacka, overknee-strumpor, bara ben, kängor, overknee-stövlar, paljetter, nitar, koftor, stora halsdukar, skjortor - med röda eller blåa nyanser i, svarta tajta fodral, kavaj, minst 13 cm höga festskor med platå, skinnhandskar, sotade ögon, markerade ögonbryn, solbrun kropp, röttbrunt hår, svarta/röda/vita underkläder, volanger, oddmolly, uggs, jeans med slitningar, skinnleggings/jeansleggings/vanliga leggings, fingrarna fulla av ringar, stora öronhänge, extensions nersläppt & spik rakt, extensions & hög totte med allt håret bakåt & lockat nertill, svart/beige/lila/rött/blått nagellack, burberryparfym, dsquaredparfym, bodybutter med hasselnöt/kanel doft, bus, gummistövlar, solbrills, myskläder.

my room:
luddig vit, stor matta, vitt golv, vita lådor, vitt sängöverkast alt leopard sängkläder, tv på väggen, stora kuddar i sängen med bla krona på, volanger, helsvarta, new york mönster m.m, parfymer på byrån, svart byrå, tavlor som betyder något, klädställ samt skoställ, guldig spegel, massvis med ljus, en vas med genomskinliga kulor & fina blommor i, stor lykta på golvet med ljus i.

big things:

minidator, mp3, plattång, minikylskåp, resa i februari, körkort & bil, lägenhet, heltidsjobb, tatuering, silikonbröst, bleka tänderna, komma igång med regelbunden motion, få igång ett ordentligt & bra sparkonto till framtida resor.

hairstyle:

inpackning, serum/silkdroppar, bra & gott luktande hårprodukter, färga håret ljusare rött, sätta i extensions, hårfärgsbevarande schampo.

makeup:
rouge, en amazing mascara, bra ögonbrynspenna, gråa/svarta ögonskuggor, rött läppstift, solpuder.

inom mig vill jag känna/känner jag nu:
glädje, lycka, framgång, duktig, behövd, älskad & kär, pirrig, snygg, att jag kommer lyckas - veta vad jag vill med livet & framtiden, som en bra vän. (obs: en del saker känner jag redan, självklart!)

dessa orden snurrar ganska mycket i mitt huvud just nu. mycket av det i sektionen mode har jag redan men skönt att få det nerskrivet! detta är ingenting man betar av på några dagar. inte veckor eller månader heller. det vill jag inte heller kunna göra, tycker att man alltid måste ha något i livet som driver en framåt, något som får en att vilja jobba & leva ut dagarna till fullo. tycker också det är kul med mål & något att sträva efter. alltid bra att veta vad man vill! när man väl vet det är de lättare att prioritera, lättare att spara till sakerna & uppnå det man vill helt enkelt.

orden betyder självklart olika mycket. en del av orden är superviktiga medan andra är mest mode/grejer & inte är lika viktiga. nyckelorden förändras ju också ständigt, därför är det roligt att ha skrivit ned dem & sedan gå tillbaka och kika på vad jag gillade vid den här perioden av mitt liv.

thailand är det resmålet jag vill & hoppas jag får besöka härnäst (februari 2010).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback