WHEREVER I GO, MY FEETH WILL TAKE ME THERE.

Jag är en tjej som älskar att resa! Jag gick turismlinjen i gymnasiet med mål att få komma iväg från detta landet. Jag visste egentligen aldrig riktigt vad jag ville jobba med, guide, reseledare, bartender, reseupptäckare, platschef, stationerad, flygvärdinna osv osv. Jag vet inte riktigt vad det är jag älskar med just resandet. Kanske är det klimatet, folket, stämningen eller kulturen som lockar mig att vilja utforska världen. Det spelar egentligen ingen roll varför jag tycker om att resa för när jag är utomlands mår jag som bäst. Efter gymnasiet blev ingenting som planerat, tiden har bara runnit iväg & jag har inte gjort ett skit som gjort att mitt liv gått framåt på något sätt. Besviken som fan på mig själv, man ska alltid följa sitt hjärta och sina drömmar. Men det är inte så jävla lätt alltid! Man måste ju ha jobb för det första? Sedan vill jag ju såklart att min älskling ska med, men han behöver också ett jobb. Två utav mina bästa vänner har bokat en resa, 1 februari till 15 mars. Destinationerna blir Thailand & Vietnam. Jaa, jag är så jävla avundsjuk. Varför har inte jag ett heltidsjobb så jag kan spara massa pengar? Var meningen att jag skulle följt med dem men jag kan med handen på hjärtat berätta att jag inte kommer ha råd. & vet ni? Det suger så jävla hårt! Förhoppningsvis kommer jag ha råd att följa med någon vecka iallafall. Blöö. Så surt. Men just nu handlar det om val i livet för mig, jag har inte råd med allt jag vill, inte på samma gång iallafall. Mitt jobb ger mig igen inkomst som är något att hurra för, därför måste jag välja vad jag ska lägga mina slantar på.

Älskling har iallafall lovat mig att så fort vi båda har heltidsjobb (ingen av oss har det just nu..) så börjar vi planera & spara till en ordentlig resa någonstans i världen. Jag längtar knappt?! Vill besöka USA (typ new york, hawaii, alaska osvosv), Thailand, Indonesien, Malaysia, Vietnam, Afrika, Söderhavet. Sedan vill jag självklart åka till lite länder i Europa som jag inte varit i, bland annat dem grekiska öarna, egypten, cypern och turkiet. LÄNGTAR!

en frihet som inte går att beskriva.


Kommentarer
Y säger:

gick inte du handel?

2009-10-02 | 18:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback