BRYTA SHOPPINGRUTINERNA.

Hädanefter ger jag upp tanken angående gina tricot, h&m osv & satsar istället på hunky dory, odd molly, strapatz med flera. Är så trött på alla tunikor som exakt hela Sverige springer runt med som ändå kostar 399 spänn (och det ska vara billigt?!) Lägger hellre 1000 spänn på en tunika, 1500 på en kofta & är nöjd! Har kommit fram till att min garderob kommer bli såå mycket roligare på detta sättet. Dock kommer jag inte kunna köpa 100 tröjor i månaden, men jag tror jag klarar mig ändå. Baströjor, linnen & liknande köpes givetsvis budget - waste of money annars.

Vad tycker ni? Smart eller inte?

En riktig myströja. ME LIKE!



Kommentarer
matilda säger:

Inte !

Visst tycker jag också det är tråkigt att man stöter på folk allt för ofta som har likadana kläder, men alla ser olika ut i kläderna, sitter olika och det beror vad man bär till och accecoarer osv. Jag tycker inte Hunky Dory eller Odd Molly är något speciellt märke överhuvudtaget ;p min mamma är helt crazy about it men jag kan verkligen inte se det speciella.. jag har aldrig brytt mig om märke - förutom ed hardy, som jag inte köper hem för tusen kronor - utan handlar hellre mycket och billigt ! men sen är det ju upp till var och en :)

2009-10-08 | 00:30:52
Bloggadress: http://fritzmatilda.blogg.se/
Annapanna säger:

Inte!

Förstår ditt resonemang och håller med på vissa punkter, speciellt då det är mer miljövänligt och eco att shoppa tex Odd Molly. MEN trender kommer och går väldigt fort och därför blir kläder lätt en förbrukningsvara och därför känns det mer "smart" att handla billigt, förbruka och slänga med gott samvete ekonomiskt. Det anses ju nästan "fel" att bära samma klänning 2 utekvällar i dagens modeliv och då är det ju absolut mer ekonomisk att shoppa billigt, haha :)

2009-10-08 | 01:46:12
Bloggadress: http://liljevi.blogg.se/
emelie. säger:

okej, I see your point!

men jag är en person som slänger in mina kläder i garderoben & sedan glömmer bort dem om dem verkligen inte är speciella. därför tänkte jag att jag kanske vårdar dessa kläderna mer. & det finns ju kläder inom kollektionerna som är tidlösa, som alltid är moderna. men ja, jag förstår hur ni tänker!

2009-10-08 | 11:09:08
Bloggadress: http://ejlo.blogg.se/
louise. säger:

jag håller iallafall med dig till 100% jag känner samma sak 1. alla har samma tråkiga skit. kul då? 2. man glömmer bort att använda allt för man har så mytcket. onödigt? 3. man känner sig mycket finare.. svårt att förklara. :) men så känner jag!

2009-10-08 | 13:51:18
Bloggadress: http://ijustwanttosay.blogg.se/
Linda säger:

oh, vart är tröjan ifrån? :)

2009-10-12 | 10:49:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback