Hårfärgsbyte?




På vägen hem från solariumet fick jag en riktig implusidé. Jag vill färga håret! Gissa vilken färg? blondie! Inte megablont utan snarare ljusbrunt med många ljusa slingor i. Precis som bilderna ovan vill jag ha det. EXAKT så. Hur gör jag nudå? Så fort jag har kommit på något jag vill göra, då gör jag det. Men nu är lite osäkert iochmed studenten.. Tänk om det inte alls passar mig eller blir skitdåligt resultat? Den hårfärgen jag har nu, har tagit ganska lång tid att få iochmed att där är så mycket rött pigment i den färgen. Om jag vill bli blond måste jag få bort allt det röda ju, vilket också tar tid. Sen om jag ångrar mig kommer det ta lång tid att få tillbaka det röda i håret. Någon som testat färgat håret från ungefär den hårfärgen jag har till den på bilderna som kan slänga in en kommentar kanske?

Kommentarer
Emilia säger:

Jag hade ju rött lila hår inann, inte lika rött som dig och det tog lång tid innan jag fick det ljust. Det var förra året och vi fick slinga det hur många gånger som helst för att dölja det röda! Det går men det tar tid.

2009-03-20 | 14:40:57
Bloggadress: http://elaw.blogg.se/
Anonym säger:

Jag hade ungefär så rött som dig, lite mörkrött. Och jag ville bli blond dagen innan till nyår, haha! Så jag gick till frisören och färgade det fyra gånger (bara) och det blev ungefär som på första bilden, helnöjd. Och endast 1000 spänn! Om det ska bli riktigt bra ska du nog gå till en frisör som du litar på!

2009-03-20 | 14:51:10
Bloggadress: http://tinais.blogg.se/
Anonym säger:

nej emelie neej

2009-03-20 | 15:37:49
anna säger:

Antingen kan du betala dyrt och gå till frisören, eller gör som jag "allt går hemma" hah ! :D Jag rekommenderar dig att köpa 4 slingpaket i samma ljusa färg och en slinghatt och sedan göra det i 4 omgångar. Det kommer att ta en hel dag att dra ut hår från hatten i 4 omgångar men jag tror absolut det kommer att bli naturligast. Sen hade jag köpt ett bra silverschampoo och haft i det efter varje omgång i 5 minuter iaf så håret inte blir gult. Så brukar jag göra, slinga gång och gång och sen silverschampoo och det blir alltid lika snyggt.

2009-03-20 | 15:51:41
Bloggadress: http://havannna.blogg.se/
fansan säger:

Jag hade inte gjort det! Det är så pass rött (och sjukt snyggt) så det kommer ta mycket tid penhar och framför allt slita på håret rejält!!



Du skulle vä ALDRIG mer bli blond?? Erkänn du saknar det ;)

2009-03-20 | 16:25:36
Bloggadress: http://fanzie.blogg.se/
Anonym säger:

Jag gick till frisörsalongen som ligger bredvid tågaborgs pizzeria, om du vet vart det ligger? Brommagatan tror jag den ligger på :) Kommer ju inte ihåg namnet ;p

2009-03-20 | 17:20:38
Bloggadress: http://tinais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback