Att ta lån, bra eller dåligt?

Pinsamt nog skaffade jag en facebook idag. Inte pinsamt att jag gjorde det, direkt mer att jag inte gjort det än.. Tror ni förstår!


Sitter i kära Laröd nu, mitt andra hem efter Stattena. Har funderat och funderat idag, jag har alltid varit emot lån & grejer. Har man inte pengar nu, har man inte det sen heller - det har varit min tanke. Nu kommer jag vara tvungen att ta lån om det jag ville ska fixas. Jag är ju bara 18 år, kommer vara 19 när jag tar det. Det är kanske inte så bra? Men jag vet till 100 att jag kommer kunna betala tillbaka det inom 1,5 år med ett heltidsjobb. buh, svårt alltså.. Får ta och ställa upp för samt nackdelar med det hela. Ånsålänge vill jag inte skriva vad det är, ni får helt enkelt hålla er!

Vad tycker egentligen ni? Om man vet att man kan betala tillbaka ett lån, är det fel att ta det då?

Kommentarer
fansan säger:

jag tycker man ska låna OM man är hundra på att kunna betala tillbaka det!! :)

2009-03-02 | 22:03:40
Bloggadress: http://fanzie.blogg.se/
emelie säger:

vad ska du ha pengarna till?

2009-03-03 | 00:15:57
Anonym säger:

Ska du göra sillisar ? ;D

2009-03-03 | 08:35:34
anna säger:

Tror du inte du kmr ångra varje månad att du måste betala tillbaka ett lån ist för att använda dina pengar? Är det inte bättre att du under 1,5 år sparar in pengarna ist & betalar det du nu ska betala då? Så slipper du räntor & sånt. :) Så gör jag alltid med resor, sparar som en jude och sedan spenderar jag det utan att känna att jag behöver betala tillbaka till någon eller liknande. Man ska göra av med pengar först när man äger dom! :D

2009-03-03 | 08:59:40
Bloggadress: http://havannna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback