god kväll!

Nu har jag duschat, rakat benen, målat naglarna, läst SOLO och umgåts lite med mami och syster i soffan. Börjar redan nu bli lite trött tyvärr . . Letade i mammas garderob innan och fann massvis med söta blusar och tunikor som är fina att ha i skolan. Lagom, sådär lite halvstora och sköna. Matchar fint till antingen lackleggings, svarta vanliga strumpisar eller jeansleggingsen/vanliga jeans. Vill man piffa upp det hela lite extra kan man ha smycken, hårsaker eller kanske ett fint skärp till outfiten.

Över till något helt annat - Jag har börjat med en sak jag kan rekomendera. Nämligen att skriva upp allt du köper. Jag har ett papper här bredvid mig vid datorn som jag skriver upp allt jag köper, vad det kostar, vilken dag det var osv. På detta sättet tror jag att jag kan stoppa onödigt handlande för i slutet av månaden ser jag ju vad jag lagt ner mycket pengar på som jag kan tänka på att skita i nästa månad. Låter det bra? Prova du med om du har samma problem med pengarna som jag har!

Tänkte börja med en annan sak denna veckan också.. Ska prova på att ha veckomål för mig själv. Det kan handla om vad som helst i världen och det viktigaste är inte hur stora dem är utan att jag ska klara det. Alltså är det viktigt att jag väljer att sätta upp rimliga mål som jag känner att jag kommer fixa. Veckans mål blir:

♥ Läsa ut kapitel 1 och 2 samt kunna dem i körboken
♥ Sola minst 2 gånger
♥ Börja på mitt Svenska C tal
♥ Övningsköra minst 2 gånger
♥ Städa mina garderober, ordentligt
♥ Ringa Gecko ang. min nackpiercing
♥ Komma igång med vårt projekt, ordentligt
♥ Spendera pengar på endast buss, en fika, kanske utgång, solarium och slingpaket.
 
Jag har till nästa söndag på mig. Alltså en hel vecka exakt! Det svåraste kommer absolut bli den sista punkten.. Måste dock hålla det. Min ekonomi tillåter inget annat. Får ju ändå drömma mig bort bland allt jag vill ha, dvs. lägga ut saker på bloggen och så. Det betyder ju inte att jag köpt det  . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback