Att leva detta livet

Idag när jag skulle åka hem från skolan och gick på bussen hostade 2 tjejer till mig "smal, host, smal" när jag satte mig på 4platserna bredvid dem. Ja, tjejerna var enormt mycket sminkade, hade fixat sig till 1000, hade kort jacka med päls därbak, satt med varsin mobiltelefon och lyssnade på niggamusik. Och ja, dem hade idominsalva som jag fick lära mig att "fjortisarna" använder för att få sina läppar vita, hur man nu kan tycka det är snyggt.

Jag är så trött på att folk ständigt ska kommentera utseende. Jag menar, sedan när började man mobba folk för dem är smala? Är det nu också fel? Sist jag kollade var det feta man tryckte ner. (Nej, det är absolut inte rätt!!) Jag fattar det inte. Är så trött på blekta blondiner med 100 liter h&m smink och stora upptryckta bröst som alla killar tycker är skitsnygga! För visst är detta "drömtjejen"? Nu gör jag precis som alla andra, kommenterar andras utseende. Men ärligt talat är jag så trött på detta. Alla ska tydligen se likadana ut. Så blond det går, långt hår, utmanande & tajta kläder, stora läppar, mycket smink och upptryckta bröst. Då är man snygg! Men var fasen tog det vackra och sexiga vägen? Varför är det tjejer som Linda Rosing, Pamela Anderson och liknande som blir dem "snygga, sexiga" som alla killar vill ha? Jag kan inte förstå det.. Jag själv gillar stora bröst och tycker det är skitsnyggt men det finns en gräns. Att ha bröst som står rakt ut i luften och ser ut som dem ska sprängas när som helst? Är det sexigt och porrigt? Hur var det med meningen "det är sexigast att inte vara föör avslöjande, man ska lämna lite åt fantasin". Jag kan ju inte säga att deras kroppar, utseende eller personligheter lämnar ett skit åt fantasin. Jag tycker det finns blonda, snygga tjejer, självklart! Men dem flesta ser exakt likadana ut, tyvärr. Det finns ingen skillnad på deras utseende och alla strävar efter samma sak - utmananade, sexigt. Det värsta är att killar faktiskt gillar det! När dem säger till oss att "naturliga tjejer är finast, inte föör stora bröst osv." ljuger dem då? Kollar man igenom killars datorer finner man bilder på alla dessa blondiner med brösten upptryckta. Varför om dem nu föredrar "normala" tjejer?

Jag tycker alla ska få se ut som dem vill. Men jag tror inte dessa tjejerna vill så ut såhär innerst inne. Varför vill man vara en kopia av en annan människa? Det kvittar vad vi gör. Ingenting kommer någonsin vara tillräckligt bra för oss. Vi nöjer oss aldrig.

Kommentarer
Anonym säger:

tackar! ja faktiskt haha men det var ett bra tag sen så vill ha en ny men orkar inte riktigt kämpa, jag är inte direkt jättebra på det där så :D bra inlägg föresten, good point :D

2009-02-11 | 23:34:07
Bloggadress: http://carelesswhispers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback