home

Hejsan.
Kom hem från Spanien i söndagskväll, men har haft den del att göra så har inte hunnit blogga något. Inte känt för det heller faktiskt. Men nuså, I'm back! Resan var något av det bästa jag gjort, både för min egen utveckling och för min framtid. Har lärt mig riktigt mycket om både reseldareyrket och att bara träffa människor och kunna ta hand om dem. Veckan gick fort, och trots det dåliga vädret, dåliga maten och hemska hotellrummet så saknar jag Blanes redan. Jag är så glad att jag fick chansen att åka på resan och ännu gladare att jag faktiskt tog min chans och åkte. Den enda som ogillades och som jag inte vill tillbaka till är buss/båt resan hem. Fy sören! Och en annan sak som var tråk var att jag saknade alla här hemma mucho mucho. Min pojkvän, plast och min familj! Skönt att komma hem till alla igen.. Var inte i skolan i måndags eftersom jag var helt slut. Pluggade lite och gjorde min naturkunskap tenta som skulle vara klar dagen efter (tisdagen). Igår var jag i skolan, fick ut en engelskuppgift och en psykologitenta så det är bara att keep on plugging. Har massa annat också som ligger och väntar. Massa geografi uppgifter, svenska redovisning, småföretagande uppgift, turismprov m.m. Men jag borde ju klara det, är ledig ons-fre varje vecka, trots allt. Men tiden räcker inte till längre, känner jag. Alltid är det något som måste göras och oftast väljer man det roligaste att göra istället för alla måsten som städningen, matlagning, fixa i lägenheten och plugga. Hellre träffa min älskling, umgås med plast, fika, sola eller något åt det håller. Jag måste helt enkelt skärpa mig! Ska börja på dirren imorgon, faktiskt.

Imorgon ska jag och Julia till väla/ikea med mamma och roger. Vi ska köpa lite saker till lägenheten. Jag hade tänkt springa inom Gina tricot och köpa en jättefin vit klänning som jag ska ha på skolavslutningen. Sen är det bara skor och lite smycken kvar att inhandla. Ska även tjata lite på mamma om en bikini som jag sett på haléns hemsida. Jäätte fin är den. Ska köpa massor av blommor till lägenheten imorgon också, thi. Sen vid 2 tiden ska jag städa lägenheten. Mmm, ser jag INTE fram emot vill jag lova. Har skjutit på det sedan jag kom hem. buh. Vid 5 ska jag jobba. Slutar 10 och då kmr Patrik hem till mig och myser. Ser inte alls fram emot jobbet nu när man har sluppit det i ungefär 3 hela underbara veckor. Inte för att det är tråkigt, bara för att det just är jobb. Men jag klarar mig!

Solen skiner i Helsingborg och jag, sandra, julia och patrik låg och stekte i solen hela dagen. Har bränt mig i hela huvudet, men inte klagar jag. Fint väder hela veckan, säger väderleksrapporterna. Jag är nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback