DRÖMMAR=VERKLIGHET!

Oh, så trött jag blir när folk trycker ner än och säger saker som "äh. alla har drömmar!" eller när som smäller in ett "lycka till" av ironi.
Bara för dom har haft drömmar om att lyckas, göra det dom vill och att det inte har blivit som dom "drömde" så ska dom inte tro
att dom kan trycka ner mig. TVÄRT OM! Jag blir ännu mer peppad och motiverad till att lyckas. Jag har valt den linjen jag går
(Turism) för att slippa Sverige och bara få uppleva allt som världen erbjuder. Dom senaste veckorna har olika människor, oftast människor/lärare på skolan fått mig att bli ännu mer motiverad till att förverkliga min dröm och verkligen göra det jag vill. Jag ska leva mest! Det är så tråkigt med människor som inte har något mål med sitt liv. Som inte vet vad dom vill bli, vad deras drömmar är osv. Det är lite mindre än två år i skolan. Sen är man 18 och fri. Fri till att göra PRECIS vad man vill. (Nu menar jag inte att man är fri från sin mamma osv. för det har inte med det jag menar att göra) Man kan bara sticka! Och det är precis det jag ska göra. Hoppas på Australien! Kanske läsa vidare där nere, hört om en jättebra högskola/utbildning där. Tänk er? vilken chans alltså. Jag tycker att alla människor där ute som har en dröm inom sig, vad det än är eller gäller så ska man försöka förverkliga den så gått det går. Livet är för kort för att slösa bort det! Som när jag tillexempel säger att jag inte vill ha barn, då klagar ALLA. "Så sa jag också när jag var i din ålder.." Jaja, men okej! Jag kan inte säga att jag ALDRIG kommer vilja ha barn, för allting kan förändras. Men nej, jag vill inte ha ett liv med barn, man, hus, bil, husdjur och hela köretför att sedan upptäcka att jag nog inte är speciellt lycklig med det livet, men ine kan göra något åt det. VÅGA VÄGRA SVENSKA "IDEAL", säger jag! Åk ut och res, skaffa er kunskaper om andra länder, UPPLEV! Folk säger till mig "Men Emelie, kom ner på jorden. Hur ska DU kunna betala för det tror du?!" Jo, det är väl klart att jag tänker på sånt, bostad, pengar osv. Men det får man ta då, vill man någonting tillräckligt mycket är allt möjligt. Visst? Jag har ju jobb på Mcdonald's.. Då kan man ju jobba på som satan efter studenten en kort period och sen åka ner och leta jobb där nere. Det fixar sig alltid! Jag hoppas att jag aldrig tappar kämparglöden och passionen jag har för det jag vill göra. Min dröm ska bli min verklighet, hur töntigt det än låter av en 17åring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback